У клієнта Ощадбанку викрали з кредитки 64 тисяч гривень попри встановлений ліміт на зняття коштів у 200 гривень – що вирішив суд

Ощадбанк

Клієнт Ощадбанку втратив з кредитки кошти у розмірі 64 тисячі гривень попри встановлений ліміт

У чоловіка на кредитній картці Ощадбанку встановлений ліміт на зняття коштів у 200 гривень. Однак це не завадило шахраям списати з рахунку 64 тисяч гривень. Про це йдеться у рішенні Києво-Святошинського районного суду Київської області, опублікованому 12 березня 2025 року.

13 лютого 2023 року відбулись шахрайські дії щодо рахунку чоловіка. Про незаконні транзакції він негайно повідомив на гарячу лінію Ощадбанку та за його заявою внесені відомості щодо шахрайства до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Того ж дня йому відключили Oschad 24/7 sms-banking по кредитній картці. Його картки заблоковано банком. Але вже через три хвилини відбулись списання коштів на суми 25 тисяч гривень, 24 тисячі гривень, 15 тисяч гривень, без його згоди. При цьому ліміт зняття коштів у нього 200 гривень. При переведенні коштів банк його згоди не запитував та відповідно не отримував, клієнт не проходив верифікацію, що є грубим положенням договору банківського обслуговування. Вказав, що досудове розслідування кримінального правопорушення триває, але банк незаконно здійснює договірне списання коштів з його пенсійного карткового рахунку, навіть перевищуючи ліміт у 20%. Щодо незаконних дій звертався неодноразово до банку, але його клопотання залишаються без задоволення. Вважає умови договору такими, що суперечить вимогам Закону України «Про захист прав споживачів», Закону України «Про платіжні послуги», а тому має бути визнаний недійсним в судовому порядку.

“За фактом звернення клієнта проведено службове розслідування та встановлено, що вхід і операції через мобільний додаток здійснено коректно з використанням фінансового номера та підтвердженням біометрією або кодом доступу, тому списання коштів відбулось з дотриманням законодавства. За наявною інформацією сам позивач повідомив пін-код третім особам, а вже за його звернення заблоковані картки та обліковий запис закрито. Зважаючи, що клієнт зобов’язаний забезпечити гарантування неможливості отримання третіми особами інформації про логін, пароль, картковий пароль, пін-коди, тому сам позивач несе відповідність за розголошення відповідної інформації. Вважають, що він своїми діями сприяв у доступі до власного карткового рахунку третім особам. Просили відмовити у задоволенні позову”, – заявили в Ощадбанку. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Ощадбанком правомірно відповідно до договірних зобов’язань проводить списання заборгованості по кредиту.

“Суд не приймає доводи позивача, що невідомі особи шахрайським шляхом заволоділи його коштами, оскільки вказані обставини не підтверджені належними та допустимими доказами. Наявність кримінального провадження, порушеного за його заявою, не може свідчити, з огляду на презумпцію невинуватості, про вчинення злочину щодо споживача до винесення вироку, яким такі обставини можуть бути встановлені, а також не може бути підставою для звільнення позичальника від обов’язку належного виконання кредитного зобов`язання і виконання умов договору у разі настання певних обставин, передбачених ними. Таким чином, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, дослідивши всебічно, повно, безпосередньо та об’єктивно наявні у справі докази, оцінив їх належність, допустимість, достовірність, достатність і взаємний зв’язок у сукупності, з’ясувавши усі обставини справи, на які сторони посилалися як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням того, що завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою захисту порушених або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичної особи, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову”, – наголосив суд. 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *