Що робити батькам першокласників, які досі не отримали через ПФУ Пакунок школяра, пояснює МОН

Першокласники фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

Першокласники фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

Пакунок школяра — це державна програма. Вона передбачає одноразову виплату 5000 гривень на кожного першокласника. Від початку програми українці подали 97 638 заяв на отримання виплати — це майже 54% від кількості першокласників, інформацію про яких внесено до державного реєстру у сфері освіти (АІКОМ). Більшість звернень надійшла онлайн через застосунок Дія (94 142 заяви), ще 3 496 — письмово до сервісних центрів Пенсійного фонду України. 27 серпня Міністерство освіти і науки 27 серпня пояснило, що робити батькам, які ще не отримали виплати.

“Уже верифіковано 92 519 заяв, відхилено 1 655. Серед причин: перебування родини за кордоном чи на ТОТ (допомогу можна буде отримати після повернення), відрахування або переведення дитини до іншого закладу освіти (у таких випадках потрібно подати нову заяву). Також трапляються відмови через невідповідність даних у державних реєстрах — у такому разієз інформацію потрібно оновити”, – пише МОН.

Щоб допомога надійшла вчасно та без зайвих труднощів, важливо правильно оформити дані в освітній системі. Міністерство пояснює, як саме працює механізм зарахування й перевірки інформації, а також що робити, якщо послуга поки недоступна в Дії.

Як працює система

  1. Під час зарахування дитини до закладу освіти її дані обов’язково вносяться до модернізованої системи АІКОМ (Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту). АІКОМ взаємодіє з іншими державними системами та реєстрами і є єдиним джерелом для підтвердження, що дитину справді зараховано до 1 класу. Верифікація відбувається автоматично, зокрема через Державний реєстр актів цивільного стану.
  2. Під час кожного подання заяви в Дії або зміни її статусу система надсилає запит до Пенсійного фонду України (ПФУ).
  3. ПФУ раз на 2 дні отримує з АІКОМ зведений перелік першокласників і додатково під час ухвалення рішення проводить адресну перевірку в АІКОМ актуального статусу школяра та даних батьків / інших законних представників.
  4. За результатами цих перевірок ПФУ опрацьовує заяву та організовує виплату.

Якщо інформація про вашу дитину відсутня в послузі «Пакунок школяра» в Дії, зробіть наступне:

  • Уточніть у школі, чи внесено дані вашої дитини до модернізованого АІКОМ. Також закладу освіти варто перевірити наявність в АІКОМ реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП) батьків або законних представників.
  • Якщо ці дані відсутні, їх потрібно надати закладу освіти для внесення.
  • Пам’ятайте, що повідомлення в Дії приходить тільки після передавання даних із системи АІКОМ до ПФУ, а не в день подання заяви чи зарахування дитини до школи (дані з АІКОМ передаються до ПФУ раз на 2 дні, тож затримка може становити до 48 годин).
  • Якщо ви не користуєтеся Дією або не маєте ID-картки чи закордонного паспорта, допомогу можна оформити через сервісний центр Пенсійного фонду, але для цього дані вашої дитини так само мають бути внесені до АІКОМ.
  • Врахуйте, що подати заяву на отримання коштів в межах програми «Пакунок школяра» можна не пізніше за 15 листопада 2025 року.
  • Виплату буде зараховано на Дія.Картку за 14 днів з моменту подання заявки.

Як повідомляв Інформатор, сім’ї з дітьми, які йдуть до першого класу, можуть отримати фінансову підтримку на підготовку до школи в межах державної допомоги «Пакунок школяра». Одноразова допомога в розмірі 5 тисяч гривень полегшить підготовку до школи, покриваючи витрати на канцелярію, дитячий одяг і взуття. Спершу батьки або законні представники дітей, які цього року вперше йдуть до школи, отримають пуш-сповіщення у застосунку Дія про можливість оформити заяву. 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *