Жінка втратила з кредитки ПриватБанку 102 570 гривень під час спроби отримання грошової допомоги
Жінці надійшло повідомлення про надання допомоги українцям від Польщі. Вона ввела свої конфіденційні дані по кредитній карті, а саме пароль і коди для входу у Приват -24 і пін-код до своєї картки. Після цього відбулось зняття коштів у розмірі 102 570 гривень без її згоди. Про це йдеться у рішенні Шевченківського районного суду Києва, опублікованому 12 серпня 2025 року.
03.08.2023 року було здійснено п’ять несанкційованих транзакцій зі зняття готівкових коштів з рахунку жінки в АТ КБ “ПриватБанк” на загальну суму 102 570 гривень, з яких 2 588 гривень – особисті кошти; 99 981 гривні – кредитні кошти (кредитний ліміт), через банкомат іншого банку, з використанням іншої платіжної банківської картки АТ КБ “ПриватБанк”, яку вона не замовляла і не отримувала. Клієнтка звернулась на гарячу лінію АТ КБ “ПриватБанк” за номером 3700 з вимогою заблокувати платіжну картку та повідомила про шахрайські дії зі зняття готівки, та надала для зв’язку додатковий номер телефону. Також 04.08.2023 року звернулась до поліції, відомості про кримінальне правопорушення внесли до Єдиного реєстру досудових розслідувань з правовою кваліфікацією за ч. 3 ст. 190 Кримінального кодексу України. Досудове розслідування на цей час триває.
Попри вказані несанкціоновані, безпідставні та незаконні транзакції зі зняття готівки та списання коштів з рахунку в АТ КБ “ПриватБанк”, без встановлення її вини щодо передачі пароля та надання доступу в системі Приват-24 третім особам, жінка безпідставно визнана боржником АТ КБ “ПриватБанк” за кредитом, який вона не отримувала, з її рахунку утримуються/списуються відсотки за користування кредитним лімітом, до повного погашення заборгованості за кредитом, до виникнення якого вона не має відношення. За період з жовтня 2023 року по вересень 2024 року всього утримано/списано відсотки за користування кредитним лімітом на загальну суму 25 826 гривень.
“Саме дії користувача призвели до втрати, незаконного використання ПІНу, що дало змогу ініціювати спірні платіжні операції. Позивачка самостійно підтвердила, що перейшла за посиланням, яке їй надійшло у застосунок Viber, для отримання матеріальної допомоги, та ввела свої дані, в тому числі пароль до Приват-24 та пін-код до картки”, – заявили у ПриватБанку.
В судовому засіданні було досліджено, як доказ аудіозапис розмови call center АТ КБ “ПриватБанк” з жінкою. Зі змісту цієї розмови вбачається, з її картки було знято власні кошти та кредитні в розмірі 100 тисяч гривень шахраями. Вона повідомила працівнику банку, що їй прийшло повідомлення у застосунок Viber від «Дії Євиплата» про надання допомоги українцям від Польщі. Надалі саме у вказаному застосунку, а не у Приват-24 вона ввела свої конфіденційні дані по карті, а саме пароль і коди для входу у Приват -24 і пін-код до своєї картки. Після цього відбулось зняття коштів без її згоди.
Яким було рішення суду?
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вона своїми діями сприяла втраті, незаконному використанню інформації яка дала змогу ініціювати платіжні операції та зняти кошти в банкоматі.
“АТ КБ «ПриватБанк» не має нести відповідальність за списання коштів з рахунку позивачки, а тому відсутні підстави для зобов’язання його скасувати заборгованість. Позивачка не позбавлена можливості в рамках кримінального провадження встановити особу, яка заволодіння її коштами, та захистити свої права шляхом пред’явлення вимог до вказаної особи”, – наголосив суд.