У вівторок Китай вніс до чорного списку п'ять американських дочірніх компаній південнокорейського суднобудівного концерну Hanwha Ocean, що загострило торговельну суперечку між Пекіном і Вашингтоном.
Контрзаходи забороняють китайським організаціям та фізичним особам вести бізнес з Hanwha Ocean America у Х'юстоні, штат Техас; Hanwha Ocean USA у Сан-Дієго, штат Каліфорнія; Hanwha Ocean Defense Systems у Норфолку, штат Вірджинія; Hanwha Ocean Marine Engineering у Нью-Йорку; та Hanwha Ocean Procurement Services у Бріджпорті, штат Коннектикут.
Міністерство торгівлі Пекіна заявило, що компанії були внесені до чорного списку для протидії діям, які Сполучені Штати вжили проти Китаю, спрямованим проти його морського, логістичного та суднобудівного секторів.
«Ці дочірні компанії допомагали та підтримували відповідні розслідування та дії уряду США, тим самим ставлячи під загрозу суверенітет, безпеку та інтереси розвитку Китаю», – йдеться у заяві міністерства.
Міністерство транспорту Китаю також стягує спеціальні портові збори із суден, пов'язаних зі США.
Контрзаходи були оголошені на тлі набуття чинності першого етапу мит, які Сполучені Штати стягують з китайської суднобудівної промисловості, після висновків розслідування, розпочатого у квітні 2024 року торговим представником США за попередньої адміністрації Байдена, щодо ймовірної недобросовісної практики Китаю в морському, логістичному та суднобудівному секторах.
Розслідування було розпочато на вимогу п'яти національних профспілок, які звинуватили Китай у застосуванні неринкової політики, набагато агресивнішої та інтервенціоністської, ніж будь-яка інша країна, у прагненні домінувати у світовому суднобудівному, морському та логістичному секторах.
Як засіб вирішення проблеми, торговий представник США у березні запропонував запровадити з вівторка збори за послуги та збори за вхід у порт для суден китайського походження.
Речник Міністерства торгівлі Китаю у вівторок заявив журналістам, що дії Сполучених Штатів «серйозно порушують» правила Світової організації торгівлі та «порушують принцип рівності та взаємної вигоди» угоди 1980 року між Пекіном і Вашингтоном щодо співпраці у сфері морського транспорту.
«Китай неодноразово висловлював своє різке невдоволення та рішучу опозицію», – сказав речник, звинувативши Сполучені Штати у небажанні співпрацювати з Пекіном у цьому питанні.
«Контрзаходи Китаю є необхідними актами пасивної оборони та спрямовані на підтримку законних прав та інтересів китайської промисловості та підприємств, а також рівних умов гри на міжнародних ринках судноплавства та суднобудування», – заявив речник.
«Сподіваємося, що США визнають свою помилку, рухатимуться з Китаєм у тому ж напрямку та повернуться на правильний шлях діалогу та консультацій».
Торговельні відносини між США та Китаєм, які різко погіршилися під час першого терміну Трампа, ще більше загострилися за часів його нинішньої адміністрації, яка неодноразово запроваджувала тарифи на китайські товари, що оскаржуються в судах США та у Світовій організації торгівлі.
Між двома країнами діє торговельна суперечка з минулого тижня, коли Міністерство торгівлі Пекіна оголосило про посилення обмежень на експорт рідкоземельних виробів та матеріалів. У відповідь Трамп оголосив про загрозу 100% тарифів на своїй платформі Truth Social. Китай, імпорт якого наразі підлягає 30% тарифу, відповів погрозами у відповідь.
Ці суперечки відбулися після того, як представники Вашингтона та Пекіна провели торговельні переговори в Пекіні минулого місяця, і перспективи подальших переговорів продовжаться цього місяця в Південній Кореї.
Однак, чи відбудуться ці обговорення в кулуарах форуму Азіатсько-Тихоокеанського економічного співробітництва в Кьонджу, залишається незрозумілим.
Sourse: www.upi.com