Киянин втратив з картки Ощадбанку 25 тисяч гривень після спроби отримати грошову допомогу – що вирішив суд

Ощадбанк

Клієнт Ощадбанку втратив з рахунку 25 тисяч гривень

Чоловік вирішив отримати грошову допомогу, для ідентифікації він обрав Ощадбанк. Після цього ввів код, що надійшов, але вхід не відбувся. Через деякий час прийшло CMC-повідомлення про списання коштів у розмірі 25 тисяч гривень. Про це йдеться у рішенні Солом’янського районного суду Києва, опублікованому 25 березня 2025 року. 

29 жовтня 2021 року між чоловіком та АТ «Ощадбанк» було укладено договір комплексного обслуговування фізичних осіб та відкриття поточного рахунку з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки), йому було встановлено кредитний ліміт у розмірі 50 тисяч гривень. Станом на 09.02.2022 року сума непогашеного кредиту на картці становила 16 387 гривень. 27 квітня 2023 року з його рахунку через мобільний застосунок «Ощад 24» безпідставно, без його доручення та без дозволу були списані кошти у сумі 25 тисяч гривень. Він подав до найближчого відділення Ощадбанку письмову заяву про незгоду з фінансовою операцією з вимогою про повернення 25 тисяч гривень, а також заяву про надання виписки з рахунку.

В жовтні 2023 року до суду надійшов відклик на позовну заяву, в якому АТ «Ощадбанк» виклав свої заперечення проти позову. 27.04.2023 року за допомогою мобільного додатку «Ощад 24/7» клієнтом було здійснено переказ коштів на картку «Спортбанк». Даний переказ підтверджувався біометрією або кодом доступу, який встановлюється при першому вході або в налаштуваннях безпеки. Вищезазначена інформація підтверджується витягом Way4, програмний комплекс «DB Manager». Після цього, він телефонував до контакт-центру AT «Ощадбанк» зі свого фінансового номера телефону. За його запитом оператор виконав блокування. Оператор також закрив обліковий запис до «Ощад 24/7». В даній розмові чоловік повідомив оператора «Ощадбанк», що йому надійшло CMC на Viber про можливість отримання грошової допомоги. Там потрібно було пройти ідентифікацію, громадянин обрав Ощадбанк, після чого відобразився додаток банку. Клієнт повідомив, що зайшов до додатка. Після цього ввів код, що надійшов, але вхід не відбувся. Через деякий час прийшло CMC-повідомлення про списання коштів. Таким чином проведення спірної транзакції було здійснено після реєстрації ним в мобільному додатку «Мобільний Ощад», реєстрація та вхід до якого відбулися коректно з використанням фінансового номера телефону та підтверджені біометрією або кодом доступу.

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Операція з переказу спірних коштів була здійснена у мережі інтернет з підтвердженням платежу одноразовим кодом, для виконання операції використовувався його фінансовий номер, списання коштів з карткового рахунку відбулося за електронною ідентифікацією електронного платіжного засобу і його користувача.

“Позивач підтвердив факт надходження на його телефон відповідних повідомлень від АТ «Ощадбанк», то відповідач не повинен нести відповідальність за дану операцію”, – наголосив суд. 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *