Як отримати статус особи з інвалідністю внаслідок війни через ЦНАП – інструкція

ЦНАП

Оформити статус особи з інвалідністю внаслідок війни можна у ЦНАПі, для цього потрібно подати певний перелік документів

Статус особи з інвалідністю внаслідок війни відкриває доступ до державних гарантій, грошових виплат, медичної та психологічної реабілітації, а також інших соціальних гарантій. Оформити його можна через ЦНАП, або Дію. Про це повідомили на сторінці Програми реінтеграції ветеранів IREX

Нижче інструкція, як пройти процедуру крок за кроком. Офлайн у ЦНАП потрібно подати:

  • паспорт або ID-картку;
  • довідку МСЕК або витяг з акту оцінки функціонування;
  • довідку про несудимість (вона дійсна 5 днів);
  • документи, що підтверджують участь у бойових діях (АТО, ООС, ЗСУ);
  • копію довідки ВПО;
  • документи представника (якщо заяву подає не сам заявник).

Онлайн через Дію:

  • перейдіть за посиланням;
  • авторизуйтеся та натисніть «Подати заяву»;
  • заповніть анкету (довідка МСЕК, категорія заявника тощо);
  • завантажте документи (довідка МСЕК, довідка про несудимість, довідка форми 6, яка підтверджує участь у заходах, спрямованих на оборону України);
  • підпишіть заяву КЕП (електронним підписом).

Хто має право на статус?

На статус особи з інвалідністю внаслідок війни можуть претендувати громадяни України, які отримали інвалідність через поранення, контузію, каліцтво або хворобу під час війни чи участі в бойових діях.

Які терміни?

Заяву розглянуть протягом 30 днів. Після ухвалення позитивного рішення в застосунку «Дія» можна буде сформувати електронне посвідчення ветерана чи ветеранки, а за бажанням отримати й паперовий варіант. Під час воєнного стану термін його дії продовжується автоматично.

Через ЦНАП чи ПФУ: як оформити соцдопомогу особам з інвалідністю та тим, хто не має права на пенсію

Раніше ми писали, що призначення та виплата державної соціальної допомоги здійснюється відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю» від 18.05.2004 року № 1727-IV та Порядку, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 02.04.2005 року № 261. Хто може отримати допомогу?
Допомога призначається:

  • громадянам України, які постійно проживають на її території;
  • іноземцям та особам без громадянства, які переселилися на постійне проживання;
  • біженцям або особам, які потребують додаткового захисту;
  • громадянам Польщі, які перебувають в Україні на законних підставах.

Категорії осіб, яким надається допомога:

  • особи віком від 65 років, які не мають права на пенсію;
  • особи з інвалідністю (будь-якої групи);
  • малозабезпечені особи (крім осіб з інвалідністю І групи та дітей померлого годувальника);
  • діти померлого годувальника, якщо годувальник не мав необхідного страхового стажу. Якщо дитина з інвалідністю має право на декілька видів соціальної допомоги — їх можна отримувати одночасно.

Необхідні документи:

  • заява на допомогу;
  • паспорт, РНОКПП, свідоцтво про народження (для дитини);
  • документи, що підтверджують опіку чи представництво (за потреби);
  • декларація про доходи (у разі потреби);
  • документи про родинні зв’язки з померлим годувальником;
  • довідка з навчального закладу (для дітей);
  • довіреність — для представника.

Як подати документи?

Звернутися можна:

  • у сервісний центр ПФУ, ЦНАП або орган місцевого самоврядування;
  • через пошту;
  • через портал Дія або вебпортал ПФУ;
    через мобільний застосунок ПФУ.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *