Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку провела позапланові перевірки операторів мобільного зв’язку. Порушення виявили у Київстару, Водафон та Лайфселл. Їх мають усунути.
Як пише Цензор з посиланням на повідомленні Нацкомісії, зокрема, 9 перевірок провели на підставі звернень Служби безпеки України, 1 перевірку для перевірки виконання припису про усунення порушень законодавства про електронні комунікації та радіочастотний спектр. Під час перевірок виявили порушення у компаніях:
- Київстар у Київській, Одеській, Львівській та Вінницькій областях;
- Водафон – у Київській, Одеській, Львівській та Дніпропетровській областях;
- Лайфселл – у Київській, Одеській, Львівській та Рівненській областях.
“Посадовці НКЕК видали 9 приписів про усунення порушень законодавства про електронні комунікації та радіочастотний спектр”, – наголосили у Нацкомісії.
Підготовка мобільних операторів до блекаутів
Задля того, щоб українці залишалися на зв’язку, вже в перші дні війни напрацювали декілька рішень, серед яких – впровадження національного роумінгу – у разі відсутності покриття мобільного оператора, який надає їм послуги, користуватися мережею іншого оператора безкоштовно, лише здійснивши простий алгоритм вибору доступної мережі. 7 березня 2022 року мобільні оператори запустили послугу національного роумінгу, яка діє і сьогодні та стала потрібною під час аварійних відключень електроенергії та в інших випадках. У складні місяці перепадів з енергопостачанням щодня послугою національного роумінгу користувалося близько 2,2 мільйона українців.
Але це не є панацеєю для мереж кожного оператора і після перших блекаутів 2022 року стало очевидним, що готуватися треба системно і бути в готовності забезпечити зв’язком українців як мінімум на час 3-добової відсутності електроживлення мережі. Відповідно усі постачальники електронних комунікацій та мереж зобов’язані це забезпечити. За основні показники готовності мереж операторів до блекаутів взяли:
- кількість електрогенераторів для забезпечення зв’язком критично необхідних об’єктів по кожній з областей;
- рівень забезпечення пально-мастильними матеріалами для джерел резервного електроживлення;
- кількість автономних джерел живлення та резервування їх роботи по об’єктах у кожній з областей;
- готовність операторів оперативно реагувати на втрати резервів та замінювати генератори, що вийшли з ладу, на інші.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- У Лайфселл, Київстар та Водафон розповіли, скільки годин можуть забезпечувати зв'язок при блекауті
- Де брати їжу, тепло, заряд мобілок: важливі поради українцям на випадок блекаутів
- Перед націоналізацією: що відбудеться з Київстаром найближчим часом
- На Київщині 10 жовтня без світла 1,2 тисячі споживачів: в чому причина