Гривні Фото: Інформатор
Кабінет Міністрів ухвалив перший пакет рішень, спрямованих на підтримку прифронтових територій. Одним із них стало внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 року № 209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану». Про це 14 серпня повідомив Мін’юст.
Згідно з ухваленими змінами, розробленими Мін’юстом, внутрішньо переміщені особи, громадяни, зареєстровані або задекларовані на тимчасово окупованих територіях чи територіях, де ведуться активні бойові дії, а також юридичні особи та ФОП з таких територій або ті, що змінили своє місцезнаходження під час воєнного стану, звільняються від сплати:
- адміністративного збору за державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
- плати за надання інформації з Державного реєстру прав у паперовій формі;
- адміністративного збору за внесення змін до відомостей про юрособу або ФОП у Єдиному держреєстрі;
- плати за відомості з ЄДР у паперовій формі (якщо вони стосуються запитувача);
- держмита за реєстрацію чи розірвання шлюбу, зміну імені, повторну видачу свідоцтв та витягів з ДРАЦС;
- плати за проставлення апостиля на документах, виданих органами юстиції, судами, архівами та нотаріусами.
Щоправда, отримання зазначених послуг в електронній формі через Портал Дія залишається платним. Спрощений режим діятиме впродовж усього воєнного стану та ще один місяць після його припинення або скасування.
Нові правила єВідновлення для прифронтових територій
Уряд 13 серпня прийняв постанову, яка робить кредитування за програмою єОселя доступнішим для українців. Тепер внутрішньо переміщеним особам та особам, які проживають на прифронтових територіях, держава допомагатиме сплачувати частину першого внеску та щомісячні платежі за кредитом. Про це повідомляє Мінсоцполітики.
Людина може розраховувати, що держава покриє за неї:
- 70% розміру першого внеску за кредитом у межах програми єОселя, (але не більш як 30 відсотків вартості об’єкта нерухомості, вартість якого становить не більше 2 мільйона грн);
- сплату протягом першого року з дати укладення кредитного договору частини щомісячного платежу за кредитом (не більш як 70% відповідної суми щомісячного зобов’язання);
- сплату 40 тисяч грн на оплату вартості послуг, разових комісій, разової комісії банку за надання кредиту, зборів (окрім державного мита) та страхових платежів за кредитом.
Така допомога надаватиметься за рахунок коштів державного бюджету, крім того, для співфінансування за кредитом, можуть бути залучені кошти міжнародної технічної допомоги, благодійної допомоги, коштів місцевих бюджетів. Тобто громада, до якої перемістились ВПО, і яка зацікавлена у збереженні спеціалістів, може за бажання дофінансувати ще частину кредиту, який має сплачувати людина, тим самим громада допоможе придбати житло і залишитись на постійне проживання.
Допомога надаватиметься ВПО, які перебувають на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб та перемістилися з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією або проживають на прифронтових територіях (їх перелік – за посиланням).
Для отримання допомоги необхідно звернутись із відповідною заявою (у довільній формі) до уповноваженого банку. Після того, як Пенсійний фонд проведе перевірку даних та прийме рішення про призначення допомоги, він перерахує на рахунок людини (ескроу), відкритий в уповноваженому банку, суму державної допомоги в розмірі, визначеному в договорі. Ескроу – це рахунок для умовного зберігання коштів, перерахування допомоги здійснюється, якщо людина сплатила 30% розміру першого внеску та в подальшому своєчасно сплачуватиме щомісячні платежі за кредитом. Під час отримання допомоги на погашення кредиту людина не може одночасно користуватись іншими програмами для ВПО, спрямованими на вирішення житлового питання (допомога на проживання, субсидія на оренду житла).