Покупки Фото: Держпродспоживслужба
На харчових продуктах інформація про кінцевий термін споживання обов’язково зазначається на етикетці, а всі інші товари мають гарантійний строк. Про нюанси захисту прав споживачів повідомляє Держпродспоживслужба.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» гарантійний строк – це термін, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов’язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв’язку з введенням її в обіг.
Держпродспоживслужба нагадує споживачам деякі правила, що регламентуються, Законом України «Про захист прав споживачів»:
- на сезонні товари (одяг, хутряні та інші вироби) гарантійний строк обчислюється з початку відповідного сезону, що встановлюється Кабінетом Міністрів України;
- у разі онлайн-покупок, гарантійний строк обчислюється починаючи від дня передачі товару споживачеві, а якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи складення – від дня їх здійснення, а якщо день передачі, установки (підключення) чи складення товару, а також передачі нерухомого майна встановити неможливо або якщо майно перебувало у споживача до укладення договору купівлі-продажу, – від дня укладення договору купівлі-продажу;
- при виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк збільшується на час перебування продукції в ремонті;
- при обміні товару його гарантійний строк обчислюється заново від дня обміну.
“Водночас нагадуємо, що вимоги споживача розглядаються після пред’явлення ним розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Якщо ви вважаєте, що ваші права споживача порушено – звертайтесь до Держпродспоживслужби або до її територіальних органів”, – зазначає Держпродспоживслужба.
За наявності інформації про порушення ваших прав, можна направити офіційне звернення в Держпродспоживслужбу зручним для вас способом:
- заповнити форму на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби;
- написати листа на електрону пошту econsumer – [email protected];
- надати в паперовому вигляді на поштову адресу 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1
- зателефонувати на «гарячу лінію» за номерами (044)-364-77-80, 050-230-04-28.