Українцям повернули понад 53 млн грн за завищені тарифи на тепло

Тариф на опалення Фото: Миколаївоблтеплоенерго

Тариф на опалення Фото: Миколаївоблтеплоенерго

У липні 2025 року споживачам “Миколаївоблтеплоенерго” перерахували рахунки за тепло. Миколаївцям повернули понад 53 мільйони гривень. Про це повідомили в Головному управлінні Держпродспоживслужби в Миколаївській області.

“Після завершення опалювального сезону 2024/2025 до Головного управлінням Держпродспоживслужби в Миколаївській області почали надходити численні звернення від жителів міста щодо завищених тарифів на послугу з теплопостачання від ОКП «Миколаївоблтеплоенерго». Завдяки активній позиції громадян та їх зверненням, Головним управлінням проведено 151 позапланову перевірку”, – йдеться в повідомленні. 

Перевірки виявили порушення у сфері ціноутворення. А саме, підприємство одночасно застосовувало одноставковий і двоставковий тарифи, та нараховувало споживачам, які підключені до централізованого опалення, плату за послуги з теплопостачання на загальнобудинкові потреби (ЗБП) за завищеним тарифом. Так, за теплопостачання на ЗБП використовувався тариф 1 999,08 грн/Гкал замість 1 129,33 грн/Гкал, що призвело до необґрунтованого підвищення вартості послуги.

За результатами контрольних заходів підприємству винесено 106 рішень про застосування адміністративно-господарських санкцій на понад 120 тис. грн та видано 85 приписів щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін на суму понад 115 тис. грн.

Крім того, за інформацією Підприємства в липні всім споживачам категорії «населення» здійснено перерахунки вартості послуги з постачання теплової енергії шляхом зменшення нарахувань на певні суми. Загальна сума повернутих коштів за послугу з постачання теплової енергії для населення склала понад 53 млн. грн.

Як споживачі отримають свої гроші

Усі споживачі можуть ознайомитися зі здійсненими перерахунками у власному особистому кабінеті на офіційному сайті ОКП «Миколаївоблтеплоенерго» або в рахунках-повідомленнях МІРЦ за липень.

Двоставковий тариф на послуги з постачання теплової енергії – це грошовий вираз двох окремих частин тарифу (умовно-змінної та умовно-постійної). Умовно-змінна частина двоставкового тарифу на послуги з постачання теплової енергії нараховується тільки в період, коли здійснюється опалення та залежить від кількості спожитого тепла, а умовно-постійна частина цього тарифу нараховується протягом 12 місяців (період дії тарифу) та впродовж цього часу є незмінною.

Як поскаржитись на неякісні послуги ЖКГ

Кожен споживач, який сумлінно оплачує житлово-комунальні послуги і при цьому спостерігає порушення своїх прав споживача, має право захищати їх доступними правовими методами. Якщо ваші права споживача порушені при користування сплаченими житлово-комунальними послугами, тоді варто задокументувати порушення і виставити претензію за неякісно надані послуги. 

Закон України «Про житлово-комунальні послуги» і постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1145 передбачають конкретні механізми захисту прав споживачів. Одним із таких механізмів і є складання акту-претензії. Щоб його скласти зробіть наступне: 

  • письмово зверніться до надавача послуг та повідомте про порушення (рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто, запросивши в канцелярії відмітку про отримання на вашій копії);
  • виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язані прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом 1 доби з моменту отримання претензії споживача;
  • за результатами перевірки складається акт-претензія у 2-х примірниках (1 примірник передається споживачеві, 2 − зберігається у виконавця комунальної послуги (його представника) або управителя багатоквартирним будинком).

Якщо споживач і представник надавача послуг не дійшли згоди у питаннях підтвердження порушень, то акт-претензія підписується із зауваженнями, які є його невід’ємною частиною. Результати перевірки якості надання послуг можуть бути оскаржені в судовому порядку.

Якщо упродовж 1 доби представник надавача послуг не з’явився або відмовляється без обґрунтування від підписання акта-претензії, то акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі, зазначивши свої адресу, ПІБ, підпис.

Відправте акт-претензію виконавцю комунальної послуги або управителю багатоквартирного будинку рекомендованим листом.

Якщо виконавець комунальних послуг або управитель багатоквартирного будинку протягом п’яти робочих днів після реєстрації акту не надає виконавцеві відповіді, споживач має право звернутися до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем проживання.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *