За традицією, на виставку Pitti Uomo з показами приїжджають вершки чоловічого фешн-дизайну: саме у Флоренції стаються голосні дебюти, сюди ж повертаються закріплювати славу або перезапускати бренди після довгих пауз. Італійська кореспондентка Олена Дяченко регулярно відвідує виставку з 2014-го і звітує про найкращі колекції нового сезону — а в розрізі тренду на ґендерну нейтральність до всіх цих брендів можуть спокійно придивитися і жінки у пошуках statement-речей із нотою маскулінності.
Реклама
Романтик: S.S. Daley
Тільки-но Стівен Стокі-Дейлі у 2021-му показав свою дебютну колекцію одразу після випуску з Вестмінстерського університету, серед його постійних клієнтів опинився Гаррі Стайлз, якому марку представив його стиліст Гаррі Ламберт — у S.S. Daley його можна побачити у кліпі Golden. Цьогоріч у відносинах співака та дизайнера новий виток: Стайлз почав інвестувати в бренд і став його співвласником. Неважко уявити, чому стиль Дейлі для нього perfect match: на подіумі Палаццо Веккьо у Флоренції дизайнер представив ностальгічний genderless-гардероб для жіночних підлітків: інфантильні светри з кроликами, піжамні шорти з лоферами, пончо з принтами з дитячих книжок, поло та балаклави. Виходець з робочого класу Ліверпуля, Стівен надихається елітизмом британських шкіл, аристократією, регатами та фільмами на кшталт Brideshead Revisited. Попри юнацький дух, крій та матеріали — у найкращих традиціях Seville Row.
Революціонер: MAGLIANO
Для Луки Мальяно подіум Pitti Uomo став місцем дебюту п’ять років тому, а у 2024-му молодий дизайнер з Болоньї повернувся на виставку вже зіркою. За його плечима приз імені Карла Лагерфельда на нагородженні LVMH Award (його також Bettter), статті у Vogue Italia та десятки інсайдерів фешн-індустрії у першому ряді його грандіозного показу на флорентійській стадіонній арені Форуму Нельсона Мандели. Дитина 80—90-хх, Мальяно надихається італійськими субкультурами та радикальними рухами минулого сторіччя, і просуває ґендерну свободу та безлімітне право на самовираження. Тому герої його показу — скоріше особистості із власним стилем, ніж моделі, які демонструють колекцію. Речі бренду виглядають як дуже особистий та кастомізований вінтаж, який створює ілюзію індивідуального стилю — для тих, кому важко заміксувати такий хитрий лук власноруч. Цього сезону бренд запартнерився із багатьма відомими марками: костюми для Magliano пошили в Kiton, капелюхи створили Borsalino, а кросівки та капці – U-Power та Ugg.
MAGLIANO
Класик: Todd Snyder
Тодд Снайдер, у якого за плечима робота в Ralph Lauren та J. Crew, мало відомий поза Америкою, а на подіумі він показав свою колекцію вперше з 2020 року. Проте, його сміливо можна назвати одним із найцікавіших брендів чоловічої моди на сьогодні. На відміну від більш хайпових молодих дизайнерів, він робить бездоганні повсякденні речі, які легко можна уявити в гардеробі у форматі тотал-лука. На його мудборді — інтер’єри в естетиці mid-century modern, 911-й Porsche та вінтажні костюми Armani з 80-х. За словами Тодда, він намагався уявити собі гардероб свого діда-денді, і зробити його сучасним та модним. Саме тому в колекції є і костюми-оверсайз, і штани-карго, і шорти-бермуди. Серед головних акцентів — дорогоцінні текстури в найкращих традиціях quiet luxury: хутро, дублянки, бархат, шкіра. Цього року він дебютував з колаборацією для Woolrich Black Label, тому пуховики Снайдера для бренду — must have наступної зими.
Todd Snyder
Андеґраундер: Achilles Ion Gabriel
Фін за походженням, Акіллес Йон Габріел до цього року був відомий як креативний директор взуттєвого бренду Camper та Camperlab, а на Pitti Uomo-105 дизайнер презентував власну марку. В ній відчувається андеґраундна енергія його 36 років: це гардероб, створений для транс-рейвів та для буднів їх відвідувачів. На подіумі було багато жінок на рівні з чоловіками, але як “офісні” спідниці з розрізами, так і максі сліп-дреси на думку Акіллеса можуть носити і ті, і інші. Окрім гіпертрофованих пліч жакетів та пальт у стилі Balenciaga, особливо цікавими були аксесуари: грубі ковбойські чоботи, ремені extra long, сумки з коров’ячого хутра. Переосмислені класичні речі — ще один сильний бік нового бренду: як от деконструйовані офісні костюми оверсайз, бежеві тренчі та блакитні сорочки.
Achilles Ion Gabriel