22 листопада 1963 року було скоєне одне з найвідоміших убивств за всю історію ХХ століття — в американському Далласі застрелили президента США Джона Фіцджеральда Кеннеді, який разом із дружиною Жаклін та губернатором штату Техас Джоном Конналлі їхали в одному кабріолеті під час урочистих заходів. І 60 років по тому залишається ще багато запитань про цей злочин, які не дають спокою суспільству, а одним із символів того кривавого дня став рожевий костюм Жаклін Кеннеді.
Джон та Жаклін Кеннеді у день трагедії, 22 листопада 1963
Реклама
Твідовий костюм кольору жуйки з темно-блакитними лацканами та золотими ґудзиками, капелюх-дот того ж відтінку на ідеально укладеному волоссі та білі рукавички — ще за кілька секунд до трагедії було складно уявити, що цей елегантний і дещо інфантильний образ буде пов'язаний із великою трагедією. Жаклін сиділа поруч із чоловіком — після другого пострілу її ідеальний костюм став кривавим, але на пропозицію замінити його вона відповіла: "Нехай вони побачать, що зробили".
Багато років вважалося, що той рожевий костюм було створено французьким Домом Chanel, але його історія значно цікавіша. Його було виготовлено з французького букле, але в Америці. Джон Кеннеді вважав, що перша леді повинна підтримувати національного виробника, а любов дружини до європейської високої моди привертає зайву увагу і викликає пересуди. Компроміс був знайдений — оригінальні лекала та тканини, але місцеве виробництво. Автором цього костюму насправді було нью–йоркське ательє ChezNinon.
З кривавим рожевим костюмом Жаклін Кеннеді попрощалася тільки наступного дня — згодом його було відправлено в Національне управління архівів і документації в Меріленді, де він зберігається донині у спеціальному контейнері. До речі, костюм ніхто не прав — на ньому досі є сліди крові Джона Кеннеді.
Кадр з фільму "Джекі", 2016
Через багато років цей рожевий костюм став одним із головних героїв драми "Джекі", що розповідає про Жаклін Кеннеді в перші дні після трагедії. Її блискуче зіграла актриса Наталі Портман, а за створення достовірної копії образу взялася дизайнерка Медлін Фонтейн. Портман тоді в одному з інтерв'ю сказала: "Це божевілля, коли одяг стає символом і коли бачиш щось настільки впізнаване та культове. Ця річ не просто розповідає історію, вона стала частиною історії цілої країни".