Український бренд NADYA DZYAK представляє нову осінньо-зимову колекцію, натхненням для якої стали прадавні символи трипільської культури — коло і спіраль, які можна часто зустріти на українських писанках, посуді і старовинних прикрасах.
Реклама
Nadya Dzyak осінь-зима 2024/25
Своє світосприйняття предки сучасних українців відображали за допомогою системи візуальних елементів, так складався етнічний код, який зберігає сенс нашої ідентичності. Коло і спіраль відображають Сонце, як символ Відродження, яке поборює темряву і є основою життя. Часи та покоління з'єднані між собою у вічності, ми завжди повертаємося до наших витоків. "В найскладніші важкі часи починаєш замислюватися над сакральними змістами і своїм корінням", — ділиться дизайнерка Надя Дзяк.
"Вже багато років у наших колекціях присутня тема кола. Я заплющую очі (занурююсь у свій космос) і в мою уяву приходять саме кола та спіралі. Коли викладаю візерунки воланів на виробі, рука сама собою робить ці лінії, ніби її веде щось згори. Я почала вивчати цю тему детально. Коло та спіраль — найдавніші символи у житті нашого народу. Вони були в трипільській кераміці, а також використовувались при оздобленні писанок, вишиванок, прикрашали посуд та предмети побуту. Це те, що записано в нашому генокоді. Я перенесла ці кола і спіралі на викладання воланів із плісе і на малюнок плетіння гіпюру і вирізи на ньому", — розповідає дизайнерка.
В новій колекції Надя Дзяк вдалася до експериментів із матеріалами і вперше використала гіпюр — нову для себе фактуру. З нього створені сукні, зручні боді, комбінезони та рукавички. Кола та спіралі інтегровані в малюнок на гіпюрі, вони також зчитуються у вирізах та у сформованих воланах плісе, знакових для бренду. Поєднання декількох видів гіпюру та сітки з асиметричним лініями розрізів нагадують комбінації орнаментальних блоків на виробах трипільської доби. Як і раніше бренд працює з плісированою тканиною, яку виробляють на підприємстві в Харкові, не зупиняючи процес попри регулярні обстріли міста росіянами.
Головними кольорами колекції стали чорний та червоний. Це поєднання також є одним з найбільш вживаних в українських автентичних техніках вишивки та розпису. Надя Дзяк вкладає сьогоденні сенси у цю палітру, де чорний є нашою родючою землею, яка зараз потерпає від болю, і є відображенням нашого стану, а відтінки червоного — від глибокого темно-рубінового до бордового та кармінового нагадують нам про нашу кров, пристрасть, жагу до життя та любов.