На тлі польських протестів Кабінет міністрів України 23 лютого ухвалив рішення про відкриття нового пункту пропуску “Велика Паладь – Надьгодош” на кордоні з Угорщиною. Також готується розширення ще одного пункту та організація поставок Дунаєм. Не залишаться поза увагою і залізничні перевезення.
На цьому наголосив прем’єр-міністр України Денис Шмигаль. “Продовжуємо розширювати нашу логістику в інших точках”, – анонсував він, говорячи про польську блокаду кордону. Через новий пункт пропуску переміщатимуться лише пасажирські автомобілі. Однак це допоможе знизити навантаження на інших ділянках кордону, які є важливими для вантажного сполучення.
Крім відкриття нового пункту пропуску, на кордоні з Угорщиною буде розширено роботу ПП “Лужанка – Берегшурань”. Цей прикордонний перехід важливий як для вантажних, так і для пасажирських перевезень. “Тепер ним зможуть виїжджати порожні фури без обмежень за вагою. А також рухатися пасажирські та вантажні автомобілі з максимальною вагою до 7,5 тонн”, – пояснив Шмигаль.
Також Україна готує групи суден для експорту продукції Дунаєм. Йдеться про так звані баржові контейнерні судна, які можуть припливти до дунайських портів Болгарії, Сербії, Угорщини, Словаччини, Австрії, Німеччини та румунського порту Констанца.
Як уточнив міністр інфраструктури Олександр Кубраков, загалом уряд підготував список рішень, які починає реалізовувати. Це:
Запуск контейнерних перевезень по Дунаю в порти румунських портів (Галац та Констанца) та в німецький Регенсбург
“Українське Дунайське пароплавство вже направило пропозиції найбільшим автомобільним перевізникам, готуємося до запуску перших рейсів найближчими днями. Річкові перевезення флотом УДП можуть компенсувати перевезення до 5 тисяч вантажівок”, – зазначив міністр.
“Укрзалізниця”
“Запрошуємо вантажовласників, вантажовідправників користуватися всіма 15 працюючими переходами з європейськими країнами, що дозволить диверсифікувати маршрути та ефективно використовувати існуючу прикордонну інфраструктуру. Вже введено новий інтермодальний сервіс, що поєднує перевезення контейнерних поїздів, контрейлерних поїздів та поїздів комбінованого транспорту. у напрямку румунських та польських портів і 155 у напрямку українських”, – розповів Кубраков.
Зерновий коридор у Чорному морі
“Працюємо над організаційними та технічними питаннями розширенням пропускної спроможності залізничних ліній до морських портів. Тут слід зазначити, що 93% української аграрної продукції йде саме через морські коридори”, – заявили міністр.
Збільшення пропускної спроможності автомобільних пунктів
“Процес не швидкий, але послідовно над цим працюємо. Завершуємо реконструкцію пункту пропуску Рені, щоб у березні запустити там спільний контроль із Молдовою. Сьогодні погодили запуск порожніх вантажівок через пункт пропуску “Лужанка”, тепер слово за угорськими колегами. Їм зможуть виїжджати порожні фури. без обмежень за вагою, а також рухатися пасажирські та вантажні автомобілі з максимальною вагою до 7,5 т. З Румунією продовжуємо говорити про пропуск транспорту з вантажем через “Красноїльськ” та запуск порожніх через “Дяківці”. Також опрацьовуємо варіанти збільшення пропускної спроможності “Порубне”, “Дякове” та “Орлівки”. Плануємо розпочати реконструкцію пасажирського терміналу на “Ужгороді”, щоб розділити потоки транспорту та збільшити пропускну спроможність для вантажних”, – пояснив Кубраков.
При цьому Україна все одно розраховує на діалог із Польщею. Кабмін активно готує пропозиції польській стороні щодо вирішення проблеми із блокадою кордону, зазначив Шмигаль. “Готуємо чіткі кроки та пропозиції. З польською стороною плануємо провести прагматичний діалог та готові до розумних компромісів”, – резюмував глава уряду.