Джо Роґан і комедійна індустрія США: для чого подкастер відкрив стендап-центр в Остіні

Джо Роґана називають найпопулярнішим подкастером у світі завдяки його токшоу Joe Rogan Experience на Spotify. Кілька років тому він переїхав у столицю штату Техас, Остін, де шукає і розвиває нові комедійні таланти. Видання Bloomberg Businessweek досліджувало індустрію стендапу, їхні заробітки та діяльність Джо Роґана в Остіні. Forbes переказує головне з матеріалу

Інвестуйте в знання, інвестуйте в Україну. До 26 серпня включно отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 33%.

Промокод: INDEPENDENT

Оформлюйте підписку за посиланням.

Його можна було б назвати Опрою Вінфрі для чоловіків, якби Опра була прихильницею конспірологічних теорій і любителькою потеревенити зі «скасованими» героями. Втім кардинальні відмінності між цими двома популярними ведучими не заважають декому порівнювати Джо Роґана і мільярдерку Опру. На відміну від Опри Роґан у своїх щоденних токшоу дає конвенційні і подекуди сумнівні поради про життя, дієти, тренування і приймання вітамінів. Але славою він може дорівнятися до всесвітньо відомої ведучої на піку її телевізійної карʼєри.

Журналісти Bloomberg Businessweek хотіли поговорити із Роґаном, який вважається найпопулярнішим подкастером на Землі, про його вплив на комедійну спільноту і розвиток комедії Техасу, куди він не так давно переїхав із Каліфорнії. Він відмовився, але матеріал вони все одно підготували.

Подкаст Joe Rogan Experience, який донедавна можна було послухати виключно на Spotify, у першому кварталі цього року мав найбільше прослуховувань у США, якщо вірити Edison Research. А в лютому Spotify підписала із Роґаном новий багаторічний контракт на, як повідомляє WSJ, $250 млн, який дозволяє трансляцію подкасту на Apple і YouTube.

Нині Роґан використовує свою популярність для розвитку комедії та комедійних талантів у Остіні, штат Техас. Коміки-стендапери раді скористатися такою нагодою залучити хоча б частину аудиторії Роґана, а схвалення подкастера і близькість до його проєктів означає збільшення охоплення, а отже, і приваблення рекламодавців.

Інвестувати в комедію зараз саме час, зауважує Bloomberg Businessweek. Касові збори на стендапи виросли майже втричі між 2012-м і 2023-м – із $371,4 млн до $909,6 млн, порахувало видання Pollstar. Експерти індустрії вважають, що на цей бум вплинув підйом соцмереж, де уривки із виступами ширяться дуже швидко, виступаючи потужною і безплатною рекламою. 

Шоу Роґана

Зазвичай подкаст Роґана триває дві–три години, протягом яких він говорить з одним гостем. Як правило, він запрошує письменника, коміка, сурвіваліста, пропагандиста лібертаріанства чи спортсмена, що практикує бойові мистецтва. Говорять вони про різне, але у ведучого є улюблені теми, до яких він завжди повертається:

  • походження пірамід;
  • камери сенсорної депривації;
  • приховування таємниць урядом;
  • препарати, що змінюють свідомість;
  • режими тренувань;
  • арбалети;
  • занурення у холодну воду;
  • культи;
  • фільми з банальним сюжетом;
  • тварини – що жорстокіші, то краще.

Як розповів сам Роґан у своїх подкастах, у 2020-му йому не сподобалася реакція уряду Каліфорнії на пандемію, тобто введення локдауну, а також збільшення кількості поселень для безпритульних і заклики активістів до зменшення фінансування поліції. Тому він разом із дружиною і трьома доньками переїхали на озеро Остін і до однойменного міста.

Майже одразу Роґан вирішив створити власний комедійний осередок, збудувавши свій стендап-клуб. Для цього він викупив старий і легендарний для міста готель Ritz, який втратив колишню славу. Роґан не шкодував грошей на своє нове дітище, в якому повинно було бути все найкраще: світло, звук, камери. Зрештою, однією із його цілей було створити найкращу сцену, на якій продюсери Netflix та інших стримінгів захочуть записувати виступи коміків. 

Поки будувався клуб Роґана Mothership, саме так він його назвав, у місті зʼявилося кілька інших стендап-клубів, що суттєво пожвавило комедійну індустрію Остіна. А вже навесні 2023-го почав роботу і Mothership.

Клуб Роґана

Керівництво клубу суворо слідкує за тим, щоб відвідувачі не знімали виступи самостійно і не викладали їх у соцмережі. На вході до клубу в них забирають телефони і кладуть у спеціальні місця для зберігання. Роґан пояснив у своєму подкасті, що це робиться виключно для того, щоб люди не відволікалися. Businessweek вважає, що так клуб може контролювати те, що бачить публіка за межами Mothership: зрештою, один кліп у соцмережах може відділяти коміка від шаленої слави чи зруйнованої карʼєри, залежно від жарту. 

Joe Rogan Experience на Spotify /Getty Images

Joe Rogan Experience на Spotify Фото Getty Images

Втім, схоже, що навіть зруйновану карʼєру можна відновити. У травні 2021-го Тоні Хінчкліфф, нинішній ведучий стендап-шоу в Mothership, втратив голлівудського агента і заплановані концерти через расистський жарт в бік коміка азійського походження. Роґану це не завадило найняти Хінчкліффа, адже найпопулярніший подкастер сам не гребує расистськими приколами.

Коміки, які виступають у Mothership, отримують за виступ від $100 до $500. Це, за словами одного зі стендаперів, значно більше, ніж платять інші клуби Остіна. Але професійні жартівники йдуть у клуб Роґана не за кількома сотнями доларів, а за розкруткою від відомого подкастера і його звʼязками. 

Якщо комік має потенціал і його помітять потрібні люди, то він заробить значно більше на власних подкастах із рекламною інтеграцією, сольних концертах чи продажу виступів стримінговим платформам на кшталт Netflix. Топові виступи можуть зібрати від $5 млн до $20 млн, якщо ти вже дуже популярний, розповіли агенти стендаперів.

У березні відбувся запис сольного виступу коміка Браяна Сімпсона для Netflix, який став першою такою подією для клубу Mothership. 

Сам Роґан теж виступає на сцені власного клубу тричі на тиждень, жартуючи, серед іншого, про гени неандертальців, емоджі вагітного чоловіка, віслюкову сперму і Джеффрі Епштейна. Журналіст Businessweek зауважує, що на сцені Роґан втілює образ «замаханого» оглядача, якому набридло навколишнє лицемірство і негатив. Він частенько любить згадувати свого друга Ілона Маска та збиткуватися зі своїх критиків, що мають ліві погляди. Але на сцені Mothership можна почути політичні жарти, так би мовити, повного спектра.

Цей клуб, звісно, не всім підійде. Є достатньо відомих коміків, ноги яких, ймовірно, ніколи не буде в Mothership із різних причин: комусь геть не близький дещо агресивний тамтешній гумор, а комусь не личитиме поява поряд із антиваксером Роґаном. Видання вважає, що цей клуб, можливо, більше для стендаперів, які вже належать до кола Роґана або які готові на все, щоб увійти до нього.

Одна місцева комікеса, яка поговорила із Businessweek, загалом схвально ставиться до приходу Роґана в Остін, адже це пожвавило стендаперську індустрію. Але є одне але: бум відкритих мікрофонів у місті, що майже неможливо дивитися через когорту аматорів, які вважають, що комедія – це максимально агресивна атака на прогресивний порядок денний. «Буває вкрай неприємно слухати, як чоловіки випалюють огидні жартики про виправдання зґвалтування чи говорять гидоту про жінок, – пояснює комікеса. – Мене нелегко образити, але жарт має бути смішним».

У клубі періодично проводять кастинги найбільш перспективних коміків і дають їм роботу типу швейцарів. Вони отримують погодинну оплату, але що найголовніше – можливість виступати на клубній сцені. Хто зна, може їм колись пощастить виступити на «розігріві» Роґана.

На головному поверсі Mothership також є бар під назвою Mitzi’s, який після закриття комедійного клубу перетворюється на панель для нетворкінгу. Тут можна зустріти найрізноманітніших зірок – від реперів і футболістів до телеведучих і Маска. Майже завжди в бар зазирають ті, кого в той день записував Роґан для свого подкасту. Якщо когось треба підкинути, то напоготові завжди є приватний літак. У цій неприступній фортеці формуються звʼязки нового Остіна. 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *