Експорт чилійського лосося та вина до Сполучених Штатів скоротився через тарифи

Chilean salmon and wine exporters are starting to feel the pinch from the Trump Administration's increased tariffs. Photo by Taha Samet Arslan/Pexels

Експорт чилійського лосося та вина до Сполучених Штатів почав скорочуватися після того, як президент Дональд Трамп запровадив вищі тарифи на імпорт.

Близько 40% лосося, виробленого в Чилі, потрапляє до Сполучених Штатів, де він становить 55% ринкових поставок. Починаючи з квітня, було запроваджено додатковий 10% тариф. У той час чилійська промисловість попереджала, що тариф призведе до падіння попиту, що призведе до щорічних збитків для компаній у розмірі близько 571 мільйона доларів.

Компанії аквакультури вже повідомили про слабші фінансові результати.

Рікардо Гарсія Хольц, віцепрезидент Salmones Camanchaca, заявив, що споживання стало нестабільним, з «ослабленням попиту через нові тарифи, що означає суттєве падіння цін».

Компанія повідомила, що у другому кварталі поставки до Сполучених Штатів становили 42% виробництва, порівняно з 47% за аналогічний період 2024 року.

Чилійська аквакультурна компанія Blumar у своїх результатах за другий квартал повідомила, що ціна на свіже філе вагою від 2 до 3 фунтів становила 5,86 долара за фунт, що на 4% нижче, ніж у попередньому кварталі, «частково через застосування тарифів на експорт на цей ринок».

«10% тариф, запроваджений Сполученими Штатами, має надзвичайно важливе значення для нашої галузі», – заявив UPI Артуро Клеман, президент SalmonChile – асоціації, яка представляє виробників атлантичного лосося, кіжуча та форелі.

«Компанії стикаються з цією ситуацією по-різному. Надзвичайно важко перекласти тариф на ціни, оскільки попит чутливий, і це змусило виробників покривати витрати за рахунок зниження націнки», – сказав він.

Навіть попри це, він зазначив, що компанії з аквакультури намагаються перенаправити поставки на інші ринки, такі як Бразилія та Японія.

«Логістика та споживчі вподобання ускладнюють швидку зміну. Пріоритетом є підтримка конкурентоспроможності шляхом підвищення внутрішньої ефективності та продуктивності», – сказав Клеман.

Аналогічна ситуація спостерігається і з чилійським вином.

Сполучені Штати є другим за величиною напрямком, але 10% тариф негативно впливає на продажі, оскільки доставка пляшок до країни стала дорожчою.

Згідно з останнім звітом Wines of Chile, асоціації, що представляє виробників вина, поставки пляшкового вина до Сполучених Штатів скорочуються: на 29,5% у липні та на 8,3% за останні 12 місяців. У звіті йдеться, що ця тенденція, «ймовірно», пов’язана з тарифами, запровадженими Трампом.

Чилійська виноробня Concha y Toro, найбільший виробник вина в Латинській Америці та одна з провідних виноробних компаній світу, повідомила за результатами другого кварталу, що продажі в США впали на 8,8% порівняно з аналогічним періодом 2024 року.

«Збільшення середньої ціни/міксу в доларах (+6,0%) не компенсувало падіння обсягу на 15,1%, зумовлене головним чином непреміальними сегментами, на які вплинула як нова тарифна політика, так і сезонні акції, що спостерігалися у другій половині року», – йдеться у звіті.

Ніколас Роман, професор економіки в Університеті Анд, розповів UPI, що тариф суттєво впливає на чилійських виробників вина, які розглядають можливість підвищення цін на пляшки.

«Зі зниженням попиту вони захочуть підвищити ціни, і частково це вже відображено в цифрах, опублікованих асоціацією».

Однак він зазначив, що якщо американські дистриб'ютори не зможуть «покрити ці вищі витрати, вони захочуть розглянути варіанти від виробників у Сполучених Штатах, що може призвести до зміщення експорту до Європейського Союзу, Великої Британії, Бразилії, Китаю та Канади».

Це все ще невизначений сценарій, додав він, оскільки «країни-виробники вина в Європі, з тарифами, вищими, ніж у Чилі, також захочуть визначити аналогічні стратегії, що ускладнює визначення остаточної частки Чилі на ринку вина».

Sourse: www.upi.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *