Mercedes та Nissan серед світових автовиробників у британському судовому процесі «дизельгейту»

A 2010 Nissan Leaf Zero Emission is showcased at the Washington Auto Show in Washington, D.C. A British court case pointed to Mercedes, Ford, Peugeot/Citroen, Renault and Nissan as its named defendant as global car producers proclaim innocence in the emission test scandal. File Photo by Madeline Marshall/UPI

У понеділок у Верховному суді Великої Британії розпочнеться судовий розгляд багаторічного європейського скандалу “Дизельгейт”, який потенційно може вплинути на понад мільйон власників автомобілів та кілька виробників.

Цей знаковий судовий процес, який називають найбільшим колективним позовом в історії Англії та Уельсу, є кульмінацією десятирічної юридичної битви за звинуваченнями у тому, що щонайменше п'ять великих виробників автомобілів використовували програмне забезпечення, яке дозволяло новим автомобілям зменшувати викиди в умовах випробувань.

У ньому вказано на Mercedes, Ford, Peugeot/Citroen, Renault та Nissan як на своїх відповідачів. Але світові виробники автомобілів заявляють про свою невинність.

«Через десять років після того, як вперше виник скандал «Дизельгейт», 1,6 мільйона (британських) автомобілістів тепер мають шанс довести в суді, чи містили їхні транспортні засоби технології, призначені для обману тестів на викиди», – заявив BBC та Independent адвокат Мартін Дей, який входить до 22 юридичних фірм, що представляють водіїв.

Десятки інших автовиробників, включаючи Opel, Hyundai/Kia, Porsche, Volkswagen, BMW, Suzuki, Toyota, Volvo, Mazda та Jaguar Land Rover, можуть зіткнутися з аналогічними діями залежно від результату.

Скандал з викидами “дизельгейту” був викритий Агентством з охорони навколишнього середовища США у 2015 році після того, як стало відомо, що низка моделей VW з дизельним двигуном містили оманливі пристрої контролю викидів.

У понеділок Дей заявив, що якщо суд винесе рішення на бік споживачів, це «продемонструє одне з найкричущіших порушень корпоративної довіри в сучасну епоху».

«Це також означатиме, що люди по всій (Великій Британії) вдихають набагато більше шкідливих викидів від цих транспортних засобів, ніж їм повідомляли, що потенційно наражає на небезпеку здоров’я мільйонів людей», – додав Дей.

Однак компанії намагалися спростувати звинувачення у правопорушеннях.

Речник Mercedes заявив, що його випробувальні механізми були «виправданими з технічної та юридичної точки зору», тоді як Ford заявив, що ці твердження «не мають підґрунтя».

За словами Nissan, компанія «зобов’язалася дотримуватися вимог на всіх ринках, де працює».

У травні німецький суд визнав чотирьох колишніх посадовців Volkswagen винними у шахрайстві через роки після викриття “Дизельгейту”.

У 2019 році Верховний суд Австралії оштрафував Volkswagen на рекордні 86 мільйонів доларів у скандалі з викидами.

Він прибув у той час, як британська країна Співдружності готується скоротити викиди парникових газів більш ніж на 60% до 2035 року разом із понад 100 іншими країнами, які погодилися скоротити викиди морського транспорту на противагу президенту США Дональду Трампу.

Тим часом рішення у справі британського “дизельгейту” очікується не раніше середини наступного року. Пізніше слухання щодо визначення компенсації може відбутися, якщо Велика Британія винесе рішення проти автовиробників.

Sourse: www.upi.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *