У попередньому звіті, опублікованому вівторок про смертельну аварію одного зі знаменитих фунікулерів Лісабона минулого місяця, зазначається, що безпосередньо перед інцидентом обірвався несанкціонований підземний кабель.
Внаслідок аварії 3 вересня 111-річного двовагонного фунікулера Elevador da Glória, який обслуговує похилі вулиці столиці Португалії, загинуло 16 людей після того, як один з вагонів відірвався та врізався в будівлю вздовж маршруту. Внаслідок інциденту постраждали понад десяток інших людей.
У попередньому звіті Бюро з розслідування авіаційних та залізничних аварій Португалії зазначено, що причиною аварії став підземний кабель, який обірвався, що дозволило вагону на вершині пагорба відірватися.
Хоча мінімальне розривне навантаження троса відповідало параметрам безпеки фунікулера «Глорія», слідчі виявили, що він не відповідав специфікаціям міського транспортного оператора CCFL.
Транспортний трос проходив між двома автомобілями та діяв як противага між ними, коли один спускався з пагорба, а інший піднімався з протилежного боку.
Трос обірвався через кілька секунд після того, як два автомобілі розпочали свої 54-ті поїздки за день. У той час як нижній автомобіль різко зупинився і залишився майже на місці біля підніжжя пагорба, верхній автомобіль втратив потужність і почав збільшувати швидкість униз по схилу. За даними слідчих, гальмівник верхнього автомобіля спробував увімкнути пневматичну гальмівну систему, а коли це не спрацювало, він спробував використати ручне гальмо.
Хоча маневри гальмівника призвели до деякого зменшення прискорення, автомобіль все ще стабільно збільшував швидкість униз по схилу. Він успішно подолав перший невеликий поворот колії, але зійшов з рейок на наступному, різкішому повороті.
Після цього автомобіль врізався в будівлю вздовж траси.
Слідчі заявили, що транспортний трос – кілька скручених сталевих жил – мав різні розриви в менших металевих жилах, які виникли в різний час.
«Розрив відбувався поступово з часом і включав кілька типів переломів», – йдеться у звіті.
Робітники встановлювали трос між 26 серпня 2024 року та 30 вересня 2024 року в рамках того, що бюро назвало проміжним ремонтом фунікулера Glória. У звіті йдеться, що цей тип троса зазвичай використовується у фунікулерах.
Однак виробник кабелю заявив, що його не можна використовувати з вертлюгом – обертовою частиною автомобілів, до якої вони кріпляться до кабелів.
«Наразі неможливо сказати, чи саме використання цього типу невідповідного кабелю призвело до розриву, або який саме саме вплив воно мало», – йдеться у звіті. «І для розслідування безперечно, що були й інші фактори, які мали втрутитися».
Після аварії керівника громадського транспорту Лісабона було звільнено, і хоча мера Лісабона Карлоса Моедаша звинуватили у невиконанні нагляду за фунікулерами, він переміг на переобраннях 12 жовтня, повідомляє BBC.
Він заявив телеканалу SIC, що результати звіту, опублікованого в понеділок, «підтверджують, що прикра трагедія… була спричинена технічними, а не політичними причинами».
Очікується, що бюро опублікує остаточний звіт про катастрофу у вересні 2026 року, повідомляє The New York Times.
Sourse: www.upi.com