Постійний вплив спеки може серйозно погіршувати здібності дітей до навчання — особливо у тих, хто живе в бідних районах. До такого висновку прийшли австралійські вчені з RMIT та Університету Нового Південного Уельсу. Їхній огляд, опублікований у журналі PLOS Climate, охопив майже 14,5 мільйона школярів з 61 країни і показав: тривале перебування в спекотних умовах знижує когнітивні здібності — тобто заважає запам'ятовувати, розуміти та вирішувати складні завдання.
Особливо сильно страждають навички з математики та інших предметів, де потрібно логічно мислити. А от читання та простіші завдання страждають менше. При цьому діти з малозабезпечених сімей частіше живуть у районах з високою температурою, навчаються в школах без кондиціонерів і не можуть дозволити собі репетиторів — в результаті саме вони стикаються з найсерйознішими наслідками.
Вчені підкреслюють, що йдеться не просто про дискомфорт: перегрів може з часом знизити загальний рівень освіти, сповільнити розвиток і посилити соціальну нерівність.
Автори закликають вже зараз вживати заходів: покращувати вентиляцію та охолодження в школах, особливо в уразливих районах, і враховувати кліматичні ризики при розробці освітньої політики. Це допоможе зберегти здібності до навчання у мільйонів дітей, особливо в умовах глобального потепління.
Джерело: ukr.media