Клієнтка ПриватБанку втратила з кредитки 40 448 гривень під час спроби отримання грошової допомоги для ВПО
Жінка у месенджері Telegram отримала посилання про отримання грошової допомоги для ВПО, після чого перейшла за посиланням та надала свої дані. Це призвело до списання коштів з кредитної картки ПриватБанку в розмірі 40 448 гривень. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 17 липня 2025 року.
09.02.2023 року жінці почали приходити повідомлення через додаток «Приват-24» про відкриття кредитної картки «Універсальна» та укладення кредитного договору, шляхом підписання заяви про приєднання до договору та було списано кредитні кошти в розмірі 40 448 гривень. Вона через застосунок Приват-24 заблокувала картку, у зв’язку із підозрою на доступ третіх осіб до фінансового номера телефону та повідомила правоохоронні органи про зазначену ситуацію. З даного приводу здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 190 Кримінального кодексу України, в якому її визнано потерпілою.
“09.02.2023 року у месенджері Telegram позивачка отримала фішингове посилання від шахраїв про отримання грошової допомоги для ВПО, після чого перейшла за посиланням та надала шахраям свої дані, в тому числі пін-код по картці, номер картки, номер фінансового телефону, також підтвердила зміну пароля у Приват-24, про зміну пароля клієнтка отримувала повідомлення на свій фінансовий номер, що підтверджується архівом повідомлень sms банкінгу. Після передачі даних шахраям, останні отримали доступ до кабінету Приват-24 клієнтки. Саме самостійне надання клієнтом своїх даних на фішинговому сайті дозволило шахраям здійснити вищезазначені операції”, – заявили у ПриватБанку.
Яким було рішення суду?
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вона самостійно надала доступ третім особам до додатка Приват-24, внаслідок чого вхід був здійснений під її авторизацією та з використанням її фінансового телефону.
“Позивачка в судовому засіданні підтвердила факт переходу за посиланням, яке надійшло їй у месенджері Telegram, для отримання грошової допомоги для ВПО. Також вказані обставини позивачка підтвердила у телефонній розмові з працівником банк, запис якої було прослухано в судовому засіданні. Отже, позивачка самостійно надала доступ третім особам до додатка Приват-24, внаслідок чого вхід в додаток Приват 24 був здійснений під авторизацією позивача та з використанням її фінансового телефону. За таких обставин, є всі підстави вважати, що така конфіденційна інформація була розголошена особисто власником вищезгаданих карток – позивачкою (в тому числі випадково) третім особам, якими надалі і було знято кошти з рахунків позивача. При цьому, суд звертає увагу на те, що саме клієнт зобов’язаний контролювати рух коштів за своїм рахунком та негайно повідомляти банк про операції, які не виконувалися ним. До моменту такого повідомлення відповідальність у повному обсязі за всі операції несе виключно клієнт. Доводи позивачки про те, що невідомі особи заволоділи її коштами з картки, не заслуговують на увагу, оскільки вказані обставини не підтверджені належними та допустимими доказами, зокрема, обвинувальним вироком по справі. Лише вирок суду в кримінальному провадженні, який набрав законної сили, є обов’язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок. Отже, а ні факт порушення кримінального провадження від 15.02.2023 року за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 190 КК України, а ні факт визнання позивачки потерпілою у вказаному кримінальному провадженні не є належним та допустимим доказом неправомірного заволодіння коштами позивача третіми особами. При цьому, суд зазначає, що позивачка, як потерпіла у кримінальному провадженні не позбавлена права заявити цивільний позов про відшкодування завданої їй майнової шкоди”, – наголосив суд.