Висока мода зазвичай асоціюється в більшості людей з елегантністю та чистотою. Крім того, є “тиха розкіш” — тренд, який домінував протягом останніх кількох років й демонстрував доволі очевидний факт: саме тому, що власник має достатньо грошей, він може ставитися до своїх дизайнерських речей з певною неповагою. Так, байдужість до власного одягу стала втіленням розкоші.
Miu Miu весна-літо 2024
Реклама
В якийсь момент справи дійшли до того, що не просто носити, а жити в нашому одязі стало радикальним вчинком. Однак тепер люди наче згадують, що в їхніх гардеробах — не музейні експонати, а предмети, призначені для використання протягом усього життя. Сьогодні багато модних форвардів скажуть вам, що шкіряна сумочка чи пара джинсів завжди мають кращий вигляд, коли вони потерті та поношені. Ось чому жінка, яку ви зустрічаєте у своєму місцевому кафе з її вицвілими від часу джинсами та шкіряною сумкою з подряпинами, яку вона купила, тому що з нею зручно ходити весь день, привертає вашу увагу більше, ніж людина на тижні моди, яка лише годину тому зняла бирки зі своєї сукні. Це те, у що варто палко вірити, — що відчуття комфорту та насиченість життям робить річ набагато привабливішим.
Balenciaga весна-літо 2024
У нульові роки Мері-Кейт Олсен потрапляла в заголовки таблоїдів завдяки своїй колекції брудних дизайнерських сумок. М’ятно-зелена сумка Balenciaga, що мала велику пляму від червоного вина на дні. Пристойно потерта синя Hermès Kelly, низ і краї якої стали сірими. Це були не були навмисне зістарені, а щиро зношені повсякденною реальністю речі.
У своїй колекції весна-літо 2024 Miu Miu представив сумку, безладно стилізовану дармовисами, ремінцями та різним декором — і тим самим породив тренд. З одного боку, ця сумка наче мала доволі шалений вигляд, а з іншого — весь цей декор служив лише для того, щоб річ мала значно цікавіший вигляд. Це той органічний немодний безлад, який натякає на внутрішній світ власниці сумки та демонструє, що з цією сумкою живуть справжнє життя. Подібно до того, як пара спеціально рваних джинсів ніколи не матиме такий чудовий вигляд, як ті, що самі собою порвалися та потерлися від танців чи прогулянок, — у зношеності та безладі є певна автентичність, яку просто неможливо штучно відтворити.
Мері-Кейт Олсен зі своєю потертою синьою сумкою Hermès Kelly
Звичайно, слід усвідомлювати дуже важливу різницю між тим, щоб дозволяти життю зіпсувати наші речі, й тим, аби навмисно не піклуватися про них, намагаючись їх “вбити”. У цю нову еру усвідомлених покупок ми тепер знаємо, що навіть базовий гардероб є інвестицією, про яку ми маємо дбати все життя. Відсутність належного догляду за нашим одягом та аксесуарами, коли та де ми можемо, свідчить не лише про зневагу до привілею володіти цими речами, але також є принципово нежиттєздатним явищем.
Дуа Ліпа з її безладно прикрашеною Birkin
Й не забуватимемо про вінтажну моду, коли у ваш гардероб потрапляють предмети, які вже прожили одне життя, перш ніж ви отримали можливість подарувати їм друге. На початку 2022 року онлайн-магазин TheRealReal почав приймати сумки в “задовільному стані”, на яких помітні значні ознаки зносу як зовні, так і всередині. У звіті магазину Luxury Consignment Report за 2023 рік зазначено, що за рік попит на ці зношені аксесуари майже подвоївся. До того ж це відповідає вимогам економічного й екологічно свідомого споживача, отже дедалі більше покупців почали купувати зношені сумки.
Ми живемо в епоху, коли одяг купують і викидають із гротескною швидкістю. Однак справжня розкіш — це носити той самий улюблений дизайнерський виріб знову і знову. Це дозволяє вашому одягові й аксесуарам розповісти про те, де вони були, хай то на столі під час вечері з друзями, чи на підлозі в аеропорту під час пересадки. Й нам давно пора припинити соромитися, що найбрудніші речі в нашому гардеробі часто є одними з найкращих, які у нас є.
За матеріалом vogue.com.au