Команда Ukrainian Fashion Week оголошує про нову міжнародну співпрацю в межах Ініціативи Support Ukrainian Fashion — українські модні бренди вперше представили колекції на ModaLisboa. Покази NADYA DZYAK, DARJA DONEZZ та OMELIA в межах офіційного розкладу ModaLisboa відбувся 10 березня.
DARJA DONEZZ
Реклама
“ModaLisboa — це насамперед комунікаційна платформа. Про дизайн одягу, а також про цінності, які завжди керували нею: креативність, позитивні дії, конкретна та однозначна відповідь на контекст, у якому ми живемо. На Lisboa Fashion Week, що проходить цього сезону під девізом FOR GOOD, партнерство з Ukrainian Fashion Week надзвичайно важливе для нас. Ми підтримуємо українських дизайнерів, пропонуючи їм наш подіум, де вони змогли вільно продемонструвати свої колекції”, — каже Едуарда Аббонданца, президентка Асоціації ModaLisboa.
NADYA DZYAK
Український бренд NADYA DZYAK представляє колекцію осінь-зима 2024/2025, натхненням для якої стали прадавні символи трипільської культури — коло і спіраль, які можна часто зустріти на українських писанках, посуді та старовинних прикрасах. Своє світосприйняття предки сучасних українців відображали за допомогою системи візуальних елементів. Так складався етнічний код, який зберігає сенс нашої ідентичності. Коло і спіраль відображають Сонце як символ Відродження, що перемагає темряву і є основою життя. Часи та покоління з'єднані між собою у вічності, тому ми завжди повертаємося до наших витоків.
NADYA DZYAK
“У найскладніші часи починаєш замислюватися над сакральними змістами та своїм корінням, — ділиться дизайнерка бренду. — Вже багато років у наших колекціях присутня тема кола. Я заплющую очі та уявляю саме кола та спіралі. Коли викладаю візерунки воланів на виробі, рука сама собою робить ці лінії, ніби її веде щось згори. Я почала вивчати цю тему детально. Коло та спіраль — найдавніші символи у житті нашого народу. Вони були в трипільській кераміці, а також використовувались в оздобленні писанок, вишиванок, прикрашали посуд та предмети побуту. Це те, що записано в нашому генокоді. Я перенесла ці кола та спіралі на викладання воланів із плісе й на малюнок плетіння гіпюру і вирізи на ньому”.
NADYA DZYAK
В новій колекції Надя Дзяк вдалася до експериментів із матеріалами та вперше використала нову фактуру — гіпюр. З нього створені сукні, зручні боді, комбінезони та рукавички. Кола та спіралі інтегровані в малюнок на гіпюрі, вони також зчитуються у вирізах та у сформованих воланах плісе, знакових для бренду. Поєднання декількох видів гіпюру та сітки з асиметричним лініями розрізів нагадують комбінації орнаментальних блоків на виробах трипільської доби.
NADYA DZYAK
Прозорі фактури є складовою ДНК бренду, у новій колекції вони контрастують з обʼємними силуетами бомберів, жакетами оверсайз та рукавами-буфами на сукнях. Новий для бренду принт, клітинка, довершує асоціативний ряд із гранжевою модою 1980—90-х, коли альтернативні культурні течії взаємодіяли з темними проявами людської природи й утворювали маніфест бунту, самостійності та пошуку витоків власної трансцендентної суті.
NADYA DZYAK
Як і раніше бренд працює з плісированою тканиною, яку виробляють на підприємстві в Харкові, не зупиняючи процес попри регулярні обстріли міста росіянами.
OMELIA
Монохромні мереживні квіткові аплікації та перероблений вінтажний денім стали головними елементами у створенні колекції осінь-зима 2024/2025. Вона отримала назву Fervent Heart (“Палке Серце”), що символізує пристрасть і емоції, які пов'язують власника з його вбранням.
OMELIA
Концепція OMELIA, заснована на апсайклінгу, дозволяє дизайнерові експериментувати з деконструктивізмом. Саме так з'являються такі унікальні речі, як рукавички, виготовлені з ношених сорочок. Для цієї колекції дизайнер бренду Костянтин Омеля підібрав джинсові сорочки із секонд-хенду та прикрасив їх об'ємними квітами, що створювалися вручну, залишками італійського мережива та китицями.
OMELIA
“Майже кожна річ у нашій колекції пошита з вінтажних сорочок або залишків тканини, знайдених у секонд-хендах та стокових магазинах. Хоча на них часто не звертають увагу, для мене вони є початком чогось прекрасного й унікального”, — пояснює Костянтин.
OMELIA
Цей процес апгрейду дійсно багатогранний: наприклад, фірмові гіперболізовані квіткові брошки бренду створюються з використанням спеціального розчину. Він надає їм текстури та жорсткості, що нагадує папір, а тоді за допомогою спеціальних лекал та температурної обробки тканині надають форму квітів. Кристали також є одним з головних естетичних елементів бренду, який активно використовується для створення святкового настрою колекції.
OMELIA
DARJA DONEZZ
Усі свої мрії та фантазії дизайнерка, як і інші митці, переносить у власну роботу. Цього сезону натхненниками колекції стали загадкові медузи, за великою кількістю яких Дар’я Донець спостерігає під час морських припливів і відливів на португальському узбережжі, де зараз проживає через повномасштабну російську війну.
DARJA DONEZZ
Справжнім дивом для дизайнерки стало те, що медузу — символ гармонії й досконалості — можна вважати метафорою безсмертя. Залишаючись на березі без води, безліч медуз помирають, але ті, які все ж доживають до нової хвилі — готові жити життя з новою силою. Дар’я проводить паралелі з людьми, адже не всі вміють рухатися вперед, крізь терни, й опускають руки передчасно.
DARJA DONEZZ
Витончена медуза, вишита на одязі, стала центральним символом нової колекції. Окрім неї, в лінійці зберігаються знакові коди бренду, які полюбилися поціновувачам DARJA DONEZZ: риби, що символізують початок світу, мушлі, що уособлюють захист, та медузи, як символ безкінечності.
DARJA DONEZZ
Дизайнерка бренду DARJA DONEZZ не стомлюється надихатися величністю океану, шумом хвиль, красою узбережжя, а головне, морськими мешканцями, які приховують своє життя у власному світі й зберігають безліч таємниць.
DARJA DONEZZ
Останні чотири сезони Ukrainian Fashion Week уперше за 26-річну історію інституції відбулися не в Києві, а на міжнародних подіумах і платформах. Показ NADYA DZYAK, DARJA DONEZZ, OMELIA на ModaLisboa став завершальною подією четвертого міжнародного сезону — UFW International Season FW24-25.