Джорджо Армані, найвідоміший дизайнер в моді, народився у 1934 році в північноіталійському місті П’яченца, приблизно в 70 кілометрах на південний схід від Мілана на болотистих берегах річки По. “У дитинстві, а потім у підлітковому віці, — каже він, — я не знав про індустрію моди просто тому, що італійська мода лише мала стати популярною”. Натомість Армані вступив у 1953 році до Міланського університету, щоб стати лікарем. Через три роки він кинув навчання, щоб піти в армію, а потім був найнятий оформлювачем вітрин у міланському універмазі Rinascente. “Однією з моїх перших модних робіт була робота з Ніно Черруті, який був ткачем і мав власну лінію одягу”, — каже Армані. Саме там він навчився тонкощів виготовлення текстилю, проводячи час на ткацькій фабриці, щоб вдосконалити своє ремесло.
Реклама
У наступні роки Армані працював у відомих модних Домах, таких як Valentino та Zegna, аж поки не заснував свій однойменний бренд у Мілані в 1975 році. Першим одягом Армані під його новою торговою маркою був деконструйований чоловічий піджак, який не мав жорсткої підкладки. “Ця річ була розроблена для мене та для таких же чоловіків, як я, які більше не впізнавали себе в жорсткій офіційності попереднього покоління”, — каже він про свої легкі піджаки та костюми. Незабаром одяг Giorgio Armani став де-факто уніформою для космополітичних чоловіків і жінок 1980-х років.
На шляху до успіху
Дизайнер Джорджо Армані народився 11 липня 1934 року в П'яченці. Це був важкий час в історії Італії. Джорджо та двоє його братів і сестер — старший брат Серхіо та молодша сестра Розанна — відчули труднощі Другої світової війни на власному досвіді. Деякі з його друзів загинули під час бомбардувань союзників. “Ми були бідні, і життя було важким, — розповів він. — Кінотеатр у Мілані був притулком — палацом мрій — і кіноактори здавалися такими гламурними. Я закохався в ідеалізовану красу голлівудських зірок”.
У ранньому дитинстві Армані зацікавився анатомією, роблячи “ляльок із бруду із захованими всередині кавовими зернами”. Його захоплення людськими формами привело до двох років навчання в медичній школі. Взявши перерву в навчанні, Армані довелося пройти обов'язкову військову службу. Незабаром він вперше відчув смак моди. “Я проходив військову службу і мав 20 вихідних у відпустці в Мілані, — пояснив він журналу Time. Через друга він влаштувався на роботу в універмаг Rinascente. — Я почав допомагати фотографу, оформляв вітрини та манекени”.
Після цього Армані працював дизайнером одягу для Ніно Черруті, а потім як позаштатний дизайнер для різних компаній, що призвело до надзвичайно багатої та різноманітної еволюції його стилю. Після кількох років роботи позаштатним дизайнером Армані був готовий присвятити свою енергію власному лейблу та прислухався до пропозиції свого партнера Серджіо Галеотті створити компанію разом. 24 липня 1975 року вони заснували Giorgio Armani S.p.A. і запустили лінію готового одягу.
Фірмовий стиль
Завдяки медичній освіті, Армані розуміє тіло та те, як воно рухається; він створює одяг, який не обмежує. Хоча його бренд швидко став популярним в Європі, Армані не викликав великого фурору в Америці до 1980 року. Однак, після того, як він одягнув Річарда Гіра у фільмі “Американський жиголо”, він став новим улюбленим дизайнером в США. Незабаром багато головних голлівудських зірок почали носити Giorgio Armani на червоній доріжці, зокрема Мішель Пфайффер, Джоді Фостер і Джон Траволта.
Протягом 1980-х років одяг Giorgio Armani став символом успіху та вишуканого смаку. З високим попитом Армані та Галеотті змогли розвинути бізнес, відкривши магазини бренду в Мілані. Однак Армані зазнав великої особистої та професійної втрати в 1985 році, коли він втратив свого давнього друга та ділового партнера Галеотті через СНІД. Хоча деякі вважали, що бізнес може постраждати після смерті Галеотті, Армані показав світові, що він такий же талановитий дизайнер, а й керівник.
Розширення бренду в модну імперію
Армані розширив діяльність своєї компанії, відкривши перший ресторан у 1989 році. До кінця 1990-х років Армані мав понад 200 магазинів по всьому світу, а річний обсяг продажів становив приблизно 2 мільярди доларів. Його компанія продовжувала розширювати асортимент продукції, виходячи на ринок товарів для дому та книговидання. У 2005 році Армані представив свою першу кутюрну лінію. “Уявіть собі, яке це неперевершене відчуття для дизайнера — зробити одну ідеальну сукню, щоб задовольнити лише одного клієнта”, — сказав він журналу In Style. Сьогодні бренд Armani можна знайти у великих універмагах по всьому світу разом із 500 ексклюзивними роздрібними магазинами. Готелі стали останнім підприємством Армані. Здається, Армані майже використав усі доступні дизайнерські можливості на цьому етапі своєї кар’єри.
Філософія моди та стилю Армані, разом із його підприємницькими здібностями, є ключовими для успіху Giorgio Armani S.p.A. Він бере активну участь у стратегічному керуванні компанією та контролює всі аспекти дизайну та творчості. Можливо, найбільш відомий тим, що зробив революцію в моді завдяки своєму неструктурованому піджаку, за півстоліття в індустрії він постійно розробляє колекції для всіх своїх ліній, зокрема Giorgio Armani, Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans, A/X Armani Exchange та Armani Casa. Сьогодні асортимент продукції компанії включає жіночий та чоловічий одяг, взуття та сумки, годинники, окуляри, ювелірні вироби, парфуми та косметику, а також предмети інтер’єру.
Зараз 89-річний Армані став синонімом міланського стилю: стриманого, унікального та вишуканого. Але, попри масштаби своєї імперії, він наполягає, що ніколи цього не планував. “Я вважаю за краще використовувати можливості, де б вони не з’являлися, — каже він. — І саме цей імпульс привів мене туди, де я є сьогодні”.