Модна індустрія уважно стежить за дебютом Матьє Блазі в Chanel. Перший показ бельгійського дизайнера відбудеться у жовтні 2025 року під час Тижня моди в Парижі з колекцією весна-літо 2026. Ця подія стане визначальною не лише для Chanel, а й для всієї світової моди. Блазі, який раніше очолював Bottega Veneta і зміг зробити бренд символом сучасного мінімалізму, стане лише четвертим креативним директором у 114-річній історії Chanel після Карла Лагерфельда, Віржині Віар та самої Габрієль “Коко” Шанель.
Маргарет Кволлі в Нью-Йорку, серпень 2025
Реклама.
У Нью-Йорку акторка Маргарет Кволлі, офіційна амбасадорка Chanel, з’явилася у маленькій чорній сукні бренду. Лаконічний фасон облягав тіло, не мав жодних прикрас, логотипів чи фактурних деталей і створював сучасний та елегантний образ. Стилістка Даніель Голдберг зазначила в Instagram, що ця мінісукня була створена на замовлення, тому подібної моделі немає у бутиках Chanel.
Немає підтверджень, що саме Матьє Блазі створив цю сукню. Його перша офіційна колекція Chanel буде представлена лише в жовтні 2025 року. Проте цей вихід Кволлі вже став знаковим. Сукня вразила своїм мінімалізмом і стала різким контрастом до останніх колекцій Chanel. Після того як Віржині Віар покинула посаду креативної директорки у 2024 році внутрішня команда дизайнерів продовжувала працювати зі спадщиною дому: твід, перли, декоративні стрічки, масивна біжутерія та впізнавані логотипи. На цьому фоні чорна сукня Кволлі виглядала як натяк на інший напрям розвитку бренду. Виникає питання: чи це перший сигнал трансформації Chanel?
Маргарет Кволлі в Нью-Йорку, серпень 2025
В історії Chanel завжди були облягаючі силуети й боді, хоча вони й не мали такого ж статусу, як культовий твідовий жакет чи стьобана сумка 11.12. У колекції осінь-зима 1994/1995 Карл Лагерфельд представив облягаючі комбінації. А у весняно-літній колекції 1995 року на подіумі з’явилися купальники з логотипом, які сьогодні вважаються колекційними раритетами й активно розшукуються на ресейл-ринку.
Образ Кволлі у цій сукні викликав подив, але водночас відсилав до архівів Chanel. Подібний ефект мав і її вихід на Каннському кінофестивалі, де акторка з’явилася у чорній шкіряній сукні. Силует виглядав сучасно, але при цьому повторював моделі з колекції Chanel осінь-зима 1999/2000.
Маргарет Кволлі на Каннському кінофестивалі, травень 2025
Чи стане маленька чорна сукня Chanel, у якій Кволлі з’явилася в Нью-Йорку, символом початку нової ери для дому, чи залишиться лише витонченою даниною його минулому — сказати важко. Можливо, цей мінімалістичний образ є символом “чистого аркуша”, з якого Матьє Блазі розпочне нову історію Chanel вже у жовтні. У будь-якому разі ця поява стала інтригуючим модним моментом, який змушує чекати на продовження.