Серіал «Перші дні» виробництва Film.ua Group вийде 1 листопада на Netflix в Україні та низці європейських держав. Вперше прем’єра українського проєкту відбудеться на американському стримінгу. Як продюсери серіалу вибудовували співпрацю та про які гроші тут йдеться
Навесні 2022-го шоуранерка Film.ua Group Анастасія Лодкіна зібрала шістьох режисерів, аби кожен обрав чи вигадав історію для епізоду в новому серіалі. Умова одна: їх мала обʼєднувати тема перших місяців вторгнення Росії в Україну. На зустріч прийшли режисери Олексій Єсаков і Тала Пристаєцька, Артем Литвиненко, Валентин Шпаков, Павло Остріков та Катя Царик. Результат їхньої роботи зокрема – серіал «Перші дні» ще під час знімального процесу придбав Netflix.
Netflix уже купував у Film.ua Group контент на етапі виробництва – приміром, повнометражний фільм «Велика прогулянка», розповідав співзасновник FILM.UA Group Сергій Созановський на медіафорумі Kyiv Media Week. «Велику прогулянку» продали разом із великим пакетом фільмів, про що Forbes стало відомо на початку осені 2022-го.
Однак серіал «Перші дні» стане першим проєктом, прем’єра якого відбудеться на Netflix. Він доповнить добірку українських фільмів і серіалів, яких на Netflix уже близько 50.
Трейлер серіалу «Перші дні» виробництва Film.ua Group, який вийде 1 листопада на Netflix
Крім України, Netflix покаже «Перші дні» у Польщі, Чехії, Словаччині, Румунії, Угорщині, Молдові, балтійських і балканських країнах. Трохи пізніше серіал вийде на національних каналах понад 12 країн, серед яких Ісландія, Австралія та Франція. На українському телебаченні «Перші дні» можна буде переглянути 2024 року на каналі «1+1».
Як команда Film.ua Group йшла до продажу серіалу американському стримінгу та будувала співпрацю з європейськими партнерами.
Партнери Film.ua Group. Хто профінансував створення серіалу «Перші дні»
Одна з продюсерок серіалу Катерина Вишневська називає «Перші дні» наймасштабнішим спільним виробництвом з іншими країнами часів великої війни. Наприкінці весни 2022-го, ще до написання сценарію, першим закордонним партнером проєкту стала німецька студія і дистрибьютор Red Arrow Studios International. «Вони повірили, що погляд на війну очима звичайних людей зацікавлять глядачів світу, як зацікавили їх», – каже Вишневська.
Red Arrow Studios International профінансувала написання всіх сценаріїв серіалу. «Це стало важливою цеглиною для побудови подальшої стратегії, бо було з чим йти до інших потенційних партнерів», – каже продюсерка.
«Ці історії – про любов, доброту і відчайдушну віру, що ми вистоїмо і переможемо, – додає продюсерка проєкту Анна Єлісєєва. – Це про дні, коли ми пережили найбільший страх, але і найбільше піднесення». Ця інтонація підкупає і заворожує іноземних бродкастерів і дистрибуторів, вважає вона.
Продюсерка Катерина Вишневська називає «Перші дні» наймасштабнішим спільним виробництвом з іншими країнами часів великої війни
Red Arrow стали світовим дистрибутором проєкту і допомогли з попереднім продажем мовникам в Європі і Австралії. «Це зменшувало ризики, бо через війну ми потребували грошей на фінансування знімального процесу», – каже Вишневська.
Першим на співпрацю погодився національний мовник Фінляндії – YLE. Між скандинавськими мовниками існує давня історія партнерства, тож після цього було трохи легше переконати Швецію (SVT) і Норвегію (NRK), розповідає Вишневська. Частину коштів у бюджет надав фонд USAID.
Канали-співпродюсери не лише профінансували частину проєкту, а й були долучені до розробки проєкту: читали сценарії, дивились чорнові нарізки і фінальний монтаж.
Бюджет серіалу не розкривають. «Вище середнього для України і дуже низький для Європи», – каже Вишневська. Середній бюджет українського серіалу гравці ринку оцінюють орієнтовно у $25 000–35 000 за годину.
Як Film.ua Group працюють із Netflix
До Netflix команда звернулась на етапі зйомок. «Нам потрібно було упевнитись, що Netflix не зможе відмовитися від пропозиції», – каже Вишневська. На той момент команда проєкту вибудувала стосунки з мовниками, серіалом цікавились на ключових європейських територіях, про нього знали на професійних івентах і фестивалях. «Про нас говорила індустрія», – резюмує Вишневська.
Із перших відзнятих матеріалів для Netflix змонтували тизер, і вже за два місяці стримінг купив серіал. «Це було можливо завдяки великому досвіду нашої дистрибуції, – каже Вишневська. – Ми розуміємо внутрішні процеси Netflix». Вартість угоди та порядок цифр вона не розкриває. Netflix купує серіали за вартістю їх виробництва і додає ще 30% від цієї суми, хоча більшим студіям вдалося домовитися про більші відсотки, писало в 2018 році CNBC.
Netflix інвестував в український контент велику суму – мільйони доларів, казав Созановський на Kyiv Media Week. Більш точні цифри – комерційна таємниця. «Національний контент досягнув рівня, коли він добре працює на різних майданчиках, – каже він. – Це комерційно привабливо». За його словами, кількість переглядів національного контенту на платформі вражає. Хоча стрімінг не дозволяє розкривати їх публічно.
Прем’єру серіалу «Перші дні» на Netflix побачать 19 країн
1 листопада серіал вийде на стримінгу, і вже у січні «Перші дні» покажуть на чеському телебаченні
Всі сюжети серіалу натхненні реальними подіями, що сталися у перші два місяці війни
Прем’єру серіалу «Перші дні» на Netflix побачать 19 країн – це Україна та країни Центральної і Східної Європи. Потім стрічку покажуть національні телеканали ще понад 12 країн. Чи не виникає тут конфлікту між діджиталом і телебаченням? Ні, бо Netflix придбав лише VOD-права.
«Це win-win, – переконана Вишневська. – Netflix має ексклюзивне вікно протягом певного періоду, і за цей час контент можна буде подивитися лише на сервісі в країнах, де відбулися продажі. А згодом ми вільні використовувати ці права на телебаченні».
1 листопада серіал вийде на стримінгу, і вже у січні «Перші дні» покажуть на чеському телебаченні, каже Вишневська. «Потім наш контент вийде в Естонії і, сподіваємось, на телебаченні в інших країнах Східної та Західної Європи», – додає продюсерка.
Як знімали серіал під час великої війни
Всі сюжети серіалу натхненні реальними подіями, що сталися у перші два місяці війни, розповідає продюсерка Єлісєєва. Приміром, у одній з серій показана історія приватного зоопарку, який 34 дні був окупованим, але люди не залишили тварин. Єлісєєва пригадує історію і артиста Андрія Данилка, що залишився на Хрещатику у своій квартирі – «сам на сам з небезпекою».
Серіал знімали у Києві та області з березня по травень 2023 року. «Старалися підбирати локації, які передають дух і «європейськість» міста – центр, Поділ, – розповідає Єлісєєва. – Також знімали місця, у яких відчувається воєнний дух – вулиці, перекриті «їжаками», блокпости». Один зі знімальних днів провели в Берліні.
Що робили, аби зробити контент зрозумілим для жителів інших країн? «У нас один прийом – максимальна щирість, власний емоційний досвід перших днів [великої війни] та професійний досвід у створенні контенту», – каже Єлісєєва.