Європейська комісія оштрафувала Google на 3 мільярди доларів за порушення антимонопольного законодавства щодо пошукових систем

Logos of Google, Chrome and Android are seen on several displays in Berlin, Germany, on Wednesday. The European Commission on Friday fined Google $3.455 billion for violating the European Union's anti-competitive practices in advertising technology. Photo by Hannibal Hanschke/EPA

У п'ятницю Європейська комісія оштрафувала Google на 3,455 мільярда доларів за порушення антиконкурентної практики Європейського Союзу в рекламних технологіях, що викликало погрозу президента США Дональда Трампа запровадити вищі тарифи.

Раніше цього тижня федеральний суддя США наказав компанії зі штаб-квартирою в США передати результати пошуку та деякі дані конкуруючим компаніям. Міністерство юстиції оскаржило домінування Google в онлайн-пошуку. Але Google уникнув необхідності продавати свій браузер Chrome або операційну систему Android.

Міністерство юстиції також подає до суду на Google в іншій справі про рекламу, і судовий розгляд має розпочатися пізніше цього місяця.

У своєму дописі на Truth Social Трамп заявив, що штраф «фактично забирає гроші, які в іншому випадку пішли б до American Investments and Jobs».

«Ми не можемо допустити, щоб це сталося з блискучою та безпрецедентною американською винахідливістю, і якщо це станеться, я буду змушений розпочати провадження за статтею 301, щоб анулювати несправедливі штрафи, що стягуються з цих американських компаній-платників податків».

У наступному дописі через п'ять хвилин Трамп заявив, що Google за останній час виплатив «13 мільярдів доларів за неправдивими заявами та стягнув загалом 16,5 мільярда доларів».

27 липня Трамп досяг угоди з ЄС про 15% мито на більшість імпортованих товарів з Європи. Європейський блок погодився закупити у США енергоносії на суму 750 мільярдів доларів та інвестувати ще 600 мільярдів доларів в інші галузі.

Європейська комісія, яка представляє 27 країн, заявила, що оштрафувала Google «за порушення антимонопольних правил ЄС шляхом спотворення конкуренції в галузі рекламних технологій (adtech). Вона зробила це, надаючи перевагу власним онлайн-сервісам технологій дисплейної реклами на шкоду конкуруючим постачальникам рекламних технологічних послуг, рекламодавцям та онлайн-видавцям», йдеться у прес-релізі.

У Google є 60 днів, щоб «припинити цю практику самовіддачі та вжити заходів для припинення невід’ємних конфліктів інтересів у ланцюжку поставок рекламних технологій».

Комісія зазначила, що рекламодавці та видавці покладаються на цифрові інструменти для розміщення реклами в режимі реального часу, не пов’язаної з пошуковим запитом, як-от банерна реклама на вебсайтах газет.

ЄК розпочала розслідування щодо Google у 2021 році. Слідчі встановили, що з 2014 року Google «зловживав таким домінуючим становищем, порушуючи статтю 102 Договору про функціонування Європейського Союзу».

«Сьогоднішнє рішення показує, що Google зловживав своїм домінуючим становищем у сфері рекламних технологій, завдаючи шкоди видавцям, рекламодавцям та споживачам», – заявила Тереза Рібера, головний антимонопольний регулятор Європейської комісії. «Google тепер повинен запропонувати серйозний засіб для вирішення конфлікту інтересів, і якщо він цього не зробить, ми без вагань запровадимо рішучі засоби».

Цифрові ринки існують для того, щоб служити людям, і повинні ґрунтуватися на довірі та справедливості. А коли ринки дають збій, державні установи повинні діяти, щоб запобігти зловживанню домінуючими гравцями своєю владою. Справжня свобода означає рівні умови гри, де всі конкурують на рівних умовах, а громадяни мають справжнє право вибору.

Google планує подати апеляцію.

«Немає нічого антиконкурентного в наданні послуг для покупців і продавців реклами, і альтернатив нашим послугам зараз більше, ніж будь-коли раніше», – заявила Лі-Енн Малхолланд, глобальний керівник відділу регуляторних питань Google, у заяві для The New York Times.

Різноманітні компанії, як малі, так і великі, розміщують рекламу в пошуковій системі Google. Автоматизована система Google знаходить та індексує веб-сторінки. У 2024 році Google почав надавати зведені дані на основі штучного інтелекту через режим штучного інтелекту.

Згідно з даними StatCounter, Google має 89,93% світового ринку пошукових систем, Microsoft Bing посідає друге місце з 3,95%, російський Yandex — третє з 2,21%, а Yahoo, що належить Apollo Global Management, — четверте з 1,48%.

Google обробляє приблизно 16,4 мільярда пошукових запитів на день.

За даними Statista, у 2023 році дохід Google від реклами, переважно від пошуку, склав 264,59 мільярда доларів. Загальний дохід компанії склав 305,63 мільярда доларів.

Компанію Google було засновано в 1998 році Ларрі Пейджем та Сергієм Бріном, які розробили алгоритм пошуку під назвою «BackRub» у Стенфордському університеті. У 2021 році дохід від реклами склав 70 мільйонів.

Назва Google — це помилкове написання слова Googol, числа 1, за яким ідуть 100 нулів.

Материнська компанія Google — Alphabet, яка була утворена у 2015 році шляхом реструктуризації. Це третя за величиною технологічна компанія у світі за обсягом доходу після Amazon та Apple. Загальний дохід Alphabet у 2024 році склав 350 мільярдів доларів, а ринкова капіталізація зараз становить 2,83 трильйона доларів.

Під час торгів на Nasdaq в середині дня акції Alphabet зросли на 1,59 долара до 233,89 долара.

Окрім Chrome, Android та його пошукової системи, серед інших компаній Google є Google Cloud, Google Maps та Waze, Google Pixel, Next та YouTube.

Sourse: www.upi.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *