У п'ятницю Європейська комісія оштрафувала Google на 3,455 мільярда доларів за порушення антиконкурентної практики Європейського Союзу в рекламних технологіях, що викликало погрозу президента США Дональда Трампа запровадити вищі тарифи.
Раніше цього тижня федеральний суддя США наказав компанії зі штаб-квартирою в США передати результати пошуку та деякі дані конкуруючим компаніям. Міністерство юстиції оскаржило домінування Google в онлайн-пошуку. Але Google уникнув необхідності продавати свій браузер Chrome або операційну систему Android.
Міністерство юстиції також подає до суду на Google в іншій справі про рекламу, і судовий розгляд має розпочатися пізніше цього місяця.
У своєму дописі на Truth Social Трамп заявив, що штраф «фактично забирає гроші, які в іншому випадку пішли б до American Investments and Jobs».
«Ми не можемо допустити, щоб це сталося з блискучою та безпрецедентною американською винахідливістю, і якщо це станеться, я буду змушений розпочати провадження за статтею 301, щоб анулювати несправедливі штрафи, що стягуються з цих американських компаній-платників податків».
У наступному дописі через п'ять хвилин Трамп заявив, що Google за останній час виплатив «13 мільярдів доларів за неправдивими заявами та стягнув загалом 16,5 мільярда доларів».
27 липня Трамп досяг угоди з ЄС про 15% мито на більшість імпортованих товарів з Європи. Європейський блок погодився закупити у США енергоносії на суму 750 мільярдів доларів та інвестувати ще 600 мільярдів доларів в інші галузі.
Європейська комісія, яка представляє 27 країн, заявила, що оштрафувала Google «за порушення антимонопольних правил ЄС шляхом спотворення конкуренції в галузі рекламних технологій (adtech). Вона зробила це, надаючи перевагу власним онлайн-сервісам технологій дисплейної реклами на шкоду конкуруючим постачальникам рекламних технологічних послуг, рекламодавцям та онлайн-видавцям», йдеться у прес-релізі.
У Google є 60 днів, щоб «припинити цю практику самовіддачі та вжити заходів для припинення невід’ємних конфліктів інтересів у ланцюжку поставок рекламних технологій».
Комісія зазначила, що рекламодавці та видавці покладаються на цифрові інструменти для розміщення реклами в режимі реального часу, не пов’язаної з пошуковим запитом, як-от банерна реклама на вебсайтах газет.
ЄК розпочала розслідування щодо Google у 2021 році. Слідчі встановили, що з 2014 року Google «зловживав таким домінуючим становищем, порушуючи статтю 102 Договору про функціонування Європейського Союзу».
«Сьогоднішнє рішення показує, що Google зловживав своїм домінуючим становищем у сфері рекламних технологій, завдаючи шкоди видавцям, рекламодавцям та споживачам», – заявила Тереза Рібера, головний антимонопольний регулятор Європейської комісії. «Google тепер повинен запропонувати серйозний засіб для вирішення конфлікту інтересів, і якщо він цього не зробить, ми без вагань запровадимо рішучі засоби».
Цифрові ринки існують для того, щоб служити людям, і повинні ґрунтуватися на довірі та справедливості. А коли ринки дають збій, державні установи повинні діяти, щоб запобігти зловживанню домінуючими гравцями своєю владою. Справжня свобода означає рівні умови гри, де всі конкурують на рівних умовах, а громадяни мають справжнє право вибору.
Google планує подати апеляцію.
«Немає нічого антиконкурентного в наданні послуг для покупців і продавців реклами, і альтернатив нашим послугам зараз більше, ніж будь-коли раніше», – заявила Лі-Енн Малхолланд, глобальний керівник відділу регуляторних питань Google, у заяві для The New York Times.
Різноманітні компанії, як малі, так і великі, розміщують рекламу в пошуковій системі Google. Автоматизована система Google знаходить та індексує веб-сторінки. У 2024 році Google почав надавати зведені дані на основі штучного інтелекту через режим штучного інтелекту.
Згідно з даними StatCounter, Google має 89,93% світового ринку пошукових систем, Microsoft Bing посідає друге місце з 3,95%, російський Yandex — третє з 2,21%, а Yahoo, що належить Apollo Global Management, — четверте з 1,48%.
Google обробляє приблизно 16,4 мільярда пошукових запитів на день.
За даними Statista, у 2023 році дохід Google від реклами, переважно від пошуку, склав 264,59 мільярда доларів. Загальний дохід компанії склав 305,63 мільярда доларів.
Компанію Google було засновано в 1998 році Ларрі Пейджем та Сергієм Бріном, які розробили алгоритм пошуку під назвою «BackRub» у Стенфордському університеті. У 2021 році дохід від реклами склав 70 мільйонів.
Назва Google — це помилкове написання слова Googol, числа 1, за яким ідуть 100 нулів.
Материнська компанія Google — Alphabet, яка була утворена у 2015 році шляхом реструктуризації. Це третя за величиною технологічна компанія у світі за обсягом доходу після Amazon та Apple. Загальний дохід Alphabet у 2024 році склав 350 мільярдів доларів, а ринкова капіталізація зараз становить 2,83 трильйона доларів.
Під час торгів на Nasdaq в середині дня акції Alphabet зросли на 1,59 долара до 233,89 долара.
Окрім Chrome, Android та його пошукової системи, серед інших компаній Google є Google Cloud, Google Maps та Waze, Google Pixel, Next та YouTube.
Sourse: www.upi.com