Українці можуть оформити новий паспорт замість втраченого або викраденого через ЦНАП
Громадяни України, які загубили паспорт, або його викрали, мають оформити новий. Для цього треба звернутися до ЦНАПу або до органів Державної міграційної служби. Про це повідомили юристи безоплатної правничої допомоги.
З повним переліком документів, які можуть знадобитися для оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки замість втраченого або викраденого, ознайомтеся на офіційному вебсайті ДМС України за посиланням. Щоб отримати новий паспорт, потрібно подати:
- заяву встановленого зразка про втрату/викрадення паспорта,
- витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (якщо паспорт викрадено в Україні),
- квитанцію про сплату адміністративного збору або оригінал документа про звільнення від його сплати (оригінал вам повернуть),
- картку платника податків та витяг про місце проживання (за наявності).
Для окремих категорій також може знадобитися
- довідка про взяття на облік ВПО (для внутрішньо переміщених осіб),
- посвідчення про взяття на облік бездомних осіб),
- фото 10х15 – для осіб, які не можуть пересуватися самостійно (у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком),
- закордонний паспорт (навіть прострочений) та заява про зняття з консульського обліку – для людей, які постійно проживають, за кордоном, або які постійно проживали за кордоном та повернулися на постійне проживання в Україну.
Скільки виготовлятиметься паспорт
Впродовж 20 днів. Якщо паспорт потрібен терміново – впродовж 10 днів.
Вартість послуги
Вартість адміністративного збору – 558 гривень, для термінового – 928 гривень. Крім того, за втрату паспорта людину можуть притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу (від 17 гривень до 51 гривні).
Як отримати статус особи з інвалідністю внаслідок війни через ЦНАП
Статус особи з інвалідністю внаслідок війни відкриває доступ до державних гарантій, грошових виплат, медичної та психологічної реабілітації, а також інших соціальних гарантій. Оформити його можна через ЦНАП, або Дію.
Нижче інструкція, як пройти процедуру крок за кроком. Офлайн у ЦНАП потрібно подати:
- паспорт або ID-картку;
- довідку МСЕК або витяг з акту оцінки функціонування;
- довідку про несудимість (вона дійсна 5 днів);
- документи, що підтверджують участь у бойових діях (АТО, ООС, ЗСУ);
- копію довідки ВПО;
- документи представника (якщо заяву подає не сам заявник).
Онлайн через Дію:
- перейдіть за посиланням;
- авторизуйтеся та натисніть «Подати заяву»;
- заповніть анкету (довідка МСЕК, категорія заявника тощо);
- завантажте документи (довідка МСЕК, довідка про несудимість, довідка форми 6, яка підтверджує участь у заходах, спрямованих на оборону України);
- підпишіть заяву КЕП (електронним підписом).
Хто має право на статус?
На статус особи з інвалідністю внаслідок війни можуть претендувати громадяни України, які отримали інвалідність через поранення, контузію, каліцтво або хворобу під час війни чи участі в бойових діях.
Які терміни?
Заяву розглянуть протягом 30 днів. Після ухвалення позитивного рішення в застосунку «Дія» можна буде сформувати електронне посвідчення ветерана чи ветеранки, а за бажанням отримати й паперовий варіант. Під час воєнного стану термін його дії продовжується автоматично.