Розслідування: щонайменше 8 мексиканських портів причетні до контрабанди дизельного палива

Ships carrying diesel allegedly entered Mexican ports under cargo declarations listing the shipments as oils or industrial additives -- products exempt from the Special Tax on Production and Services -- instead of fuel. Photo by Jose Parra/Pexels

Генеральна прокуратура Мексики заявила, що щонайменше вісім мексиканських портів перебувають під контролем мереж контрабанди палива, які співпрацюють з портовими властями.

У четвер відомство повідомило, що судна, що перевозили дизельне паливо, заходили до мексиканських портів за вантажними деклараціями, в яких вантажі були вказані як олії або промислові добавки – продукти, звільнені від спеціального податку на виробництво та послуги, – замість палива.

Справа, яка спричинила розслідування, сталася в березні, коли судно Challenge Procyon було взято під варту після спроби незаконно провезти 10 мільйонів літрів дизельного палива через порт Альтаміра в Тамауліпасі.

Генеральна прокуратура заявила, що її розслідування призвели до проведення операцій по всій країні та арешту численних підозрюваних. Міністр безпеки та захисту громадян Омар Гарсія Харфуч підтвердив, що 14 осіб було затримано в рамках мережі контрабанди, яка діяла переважно в Тамауліпасі.

Серед обвинувачених є керівники компаній, військові моряки, колишні митники та віце-адмірал Мануель Роберто Фаріас Лагуна, родич Рафаеля Охеди Дурана, який був міністром ВМС при колишньому президенті Андресі Мануелі Лопесі Обрадоре.

За часів адміністрації Лопеса Обрадора військовослужбовці ВМС були призначені на цивільні обов'язки в портах і митниці для боротьби з корупцією.

Уряд президента Клаудії Шейнбаум заявив, що перша скарга була подана Охедою проти родичів по шлюбу, віце-адмірала Мануеля Роберто Фріаса Лагуни та контр-адмірала Фернандо Фріаса Лагуни.

«Збройні сили – це чудові інституції мексиканської держави, а флот – це інституція, яку поважає мексиканський народ. Те, що вона брала участь у розслідуванні, співпрацюючи з Генеральною прокуратурою, щоб довести його до кінця, добре відображає її діяльність», – сказав Шейнбаум.

У своєму звіті Генеральна прокуратура також зазначила, що «щонайменше 555 компаній можуть бути пов’язані з ймовірно незаконною діяльністю» в митницях по всій країні.

У звіті йдеться, що «109 осіб виділяються тим, що здійснюють – очевидно, легально – імпорт, експорт, маркетинг, дистрибуцію, продаж та придбання палива», а також отримують прибуток від палива, викраденого з трубопроводів Petróleos Mexicanos (Pemex) у портах Тихого океану та Мексиканської затоки.

Кажуть, що збитки мексиканської скарбниці та державної нафтової компанії від контрабанди палива є значними. Експерти оцінюють, що контрабанда бензину та дизельного палива становить від 30% до 40% палива, що продається в країні, і коштує уряду понад 150 мільярдів песо на рік.

Тільки у 2024 році ухилення від сплати податків від незаконного імпорту палива позбавило казну близько 177 мільярдів песо, або 9,6 мільярда доларів, що дорівнює 44% річних надходжень від спеціального податку на бензин та дизельне паливо.

Компанія Petróleos Mexicanos заявила, що крадіжка пального через незаконні крани та контрабанда суттєво скоротила її доходи.

Між 2019 і 2024 роками, Pemex оцінила сукупні збитки від крадіжки палива з трубопроводів у понад 75,7 мільярда песо, або 4,09 мільярда доларів, а лише у 2024 році компанія повідомила про збитки від цих злочинів у розмірі понад 20,4 мільярда песо, або 1,1 мільярда доларів.

Sourse: www.upi.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *